Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Sitter som bäst och håller på att ladda upp vår senaste skiva till Ubetoo för vidare distribution. Men det går inte så bra. Vad jag än laddar upp för filformat så får jag meddelandet: "Failed to encode, please try uploading a different fileformat".

Jag har nu provat följande:

24 bit wav

16 bit wav

16 bit broadcast wav

320 kps mp3

Exporterar direkt från Cubase SX3.

Någon som har någon fundering eller idé om vad som är fel? Ubetoo föreslår man ska använda just wave-filer.

Och ja, jag har mailat supporten, men tänkte att någon här kanske råkat ut för samma sak och redan löst det? 🙂

Annons
Postat

Samplingsfrekvensen är 44.1 kHz, det glömde jag skriva. När man tittar på "Egenskaper" på en fil i t ex Utforskaren står det visserligen "44 kHz", men jag antar att det är en begränsning i Windows. I Cubase finns bara fasta frekvenser, de närmaste 44.1 är 32 och 48 kHz.

Postat

Hm, börjar fundera på om det kanske hänger ihop med själva kontot. Under året har dom delat upp medlemskapen i två nivåer, "starter" och "premium". Med "starter" (vilket är summan som dragits från mitt konto, 49 euro) får man bara ladda upp 4 låtar för distribution. Jag har 23 där i nuläget. Och försöker ladda upp 8 till.

Tidigare medlemmar uppgraderas till "premium" under en begränsad tid. Dock oklart hur länge. Och jag hittar inte heller någon funktion för att uppgradera mitt medlemskap till premium. Fast det verkar som om en del premium-funktioner är på plats, kan t ex välja att inte visa Ubetoo-loggan på album-omslaget.

Postat

Om någon är intresserad så kan jag meddela att det helt plötsligt funkade igen. Alla låtar som jag la till igår och fick felmeddelandet på var helt plötsligt tillagda precis som dom skulle.

Lite läskigt då jag håller på att läsa (nåja, lyssna igenom) "Stallo" just nu 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.