Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej. Jag har ett RME babyface ljudkort och jag vill köpa flera "kanaler" så att säga. kan jag köpa vilken mixer som helst och koppla in via adat och få alla kanaler digitala? (Lite tips på bra sådana hade varit uppskattat!)

sen så undrar jag om man kan koppla vidare preamps i varandra.

http://www.musicradar.com/gear/tech/recording/signal-processors/microphone-preamps/digimax-d8-preamp-199902

Skulle man kunna koppla 2 sådana via varandra in i adaten på mitt ljudkort? Mitt ljudkort har 1 adat in/ut har jag förstått.

Tack på förhand MvH Agge

Annons
Postat
kan jag köpa vilken mixer som helst och koppla in via adat och få alla kanaler digitala?
Mixerbord med ADAT-utgång är onödigt dyrt om du inte behöver ett mixerbord.

Det finns produkter med 8 mikpreampar och A/D till ADAT-utgång.

Ja, en sådan. Eller Behringer ADA8000 eller MOTU 8PRE (som både kan fungera som separat preamp eller ett ljudkort) eller Focusrite OctoPre mkII.
sen så undrar jag om man kan koppla vidare preamps i varandra.

[...]

Skulle man kunna koppla 2 sådana via varandra in i adaten på mitt ljudkort? Mitt ljudkort har 1 adat in/ut har jag förstått.

Du menar att använda en maskin där du kopplar 2 av 8 preamps analogt till ingångarna på Babyface och ytterligare en maskin med 8 preamps digitalt via en ADAT-kabel?

Det låter totalt onödigt.

Med Babyface två mikingångar och 1 expansion med åtta mikingångar har du tio mikar. Fler kan du inte få med Babyface.

Postat

Tack för svaren! Om jag köper en mixer jag kan koppla via adat som har mer än 8 mickpreamps då? kan jag inte få flera då?

Postat

Tack för svaren! Om jag köper en mixer jag kan koppla via adat som har mer än 8 mickpreamps då? kan jag inte få flera då?

begränsningen sitter i ditt ljudkort
Digital I/Os . The incredible feature set includes an optical TOSLINK I/O, usable as ADAT port with SMUX support or SPDIF optical at up to 192 kHz. In combination with an ADAT converter, like RME ADI-8 QS or OctaMic II, the Babyface provides an incredible amount of 10 analog input and 12 output channels.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.