Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

På slutet av ett pianostycke som jag har spelat in fortsätter sista tonen att spela vidare... den tar bokstavligen aldrig slut!? Spåret har slutat men tonen fortsätter ändå.. Först trodde jag pedalen var sönder men så är inte fallet.. Någon som vet vad det kan beror på? 🤪

Jätte tacksam för svar

Annons
Postat (redigerat)

Det kanske är någon "Hold"-funktion programmerad/automatiserad?

Edit: Om du kopierar regionen/regionerna till ett nytt spår, blir det samma sak då?

Redigerat av BluesBoy
Postat

Tonen fortsätter inte när jag kopierar regionen till ett nytt spår.. Men regionen på det gamla spåret har plötsligt slutat att spela tonen? Ibland fortsätter den ibland slutar den.. skumt...

Ursäkta min dumma fråga, men vad menar du med Hold-funktion, var kan jag hitta den? Jag är relativ ny på musikproduktion 😊 ..

Postat

Om du använt Sustainpedal så kanske "pedal off" värdet är bort klippt.

gå in i "piano roll" kicka längst ner till vänster(symbolern under klaviaturen) sedan klickar du på "pilen" och väljer Sustain pedal i menyn då ser du om det är det som är fel.

Det bör altså va på noll innan "midi blocket" är slut. man kan klicka in "pedal automation" där.

Postat

Ursäkta min dumma fråga, men vad menar du med Hold-funktion, var kan jag hitta den? Jag är relativ ny på musikproduktion 😊 ..

Ingen dum fråga alls. 🙂

Jag menar bara det Claes och adrumdrum är inne på; att midit "tror" att sustainpedalen är nedtryckt.

Postat

Det låter som om MIDIn hänger sig, förutsatt att det är MIDI du använder dig av?

Ja precis

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.