Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

Sitter idagsläget på ett externt ljudkort M-Audio Profire 610.

Detta ljudkort har en inbyggd hörlursförstärkare. Frågan är då om jag kan köpa en extern hörlursförstärkare och koppla på ljudkortet utan problem?

Tänkte att det kanske blir kaka på kaka? Eller att det kanske inte går? Hur som haver det är just detta jag behöver få hjälp med.

Tanken är att jag ska investera i ett par Sennheiser HD650. Då jag vill få så mycket ut som möjligt av dessa hörlurar så funderade jag på att skaffa en extern hörlursförstärkare

av god kvalité för max 2000kr. För den summan måste man väl få bra grejer? Kan nog gå upp någon hundralapp om det behövs för att få någon specifikt bra modell.

Förkortat:

- Kan man ha en extern hörlursförstärkare på ett ljudkort som har en inbyggdhörlursförstärkare?

- Om ovanstående går, vad är den bästa externa hörlursförstärkaren man kan få för max 2000 kr?

- Bonusfrågor: Kan den inbyggda hörlursförstärkaren i M-Audio Profire 610 driva ett par HD650 fullt ut? Blir det bättre ljudkvalité med en extern hörlursförstärkare?

Tack i förhand för all hjälp till en okunnig!

Annons
Postat

Självklart kan du det så länge du kopplar in den externa hörlursförstärkaren på ett par line out utgångar.. Du måste med andra ord adressera om dina hörlursutgångar i ditt ljudkorts mixer.

Fast varför vill du göra detta? Enligt specen så kan ditt ljudkort mata en 32 Ohms hörlur riktigt bra! http://www.m-audio.com/products/en_us/ProFire610.html

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.