rockstone Postat 2 januari 2013 Postat 2 januari 2013 Mycket bra med en mixvideo som det var i senaste numret av studio! Mer sånt! Med rockband helst, så man lär sig att mixa riktiga instrumet bra, gå gjärna igenom mastering nån gång oxå! Detta va det absolut bästa som har vart med i Tidningen hitils
BluesBoy Postat 2 januari 2013 Postat 2 januari 2013 Intressant att C-M H säger att det är extra viktigt att inte boosta med eq'n speciellt när det är digitalt? Hörde jag fel eller fattade jag fel? Vi hade ju den diskussionen för inte så länge sedan här. 😉 Men, utöver det, så håller jag med om att det var kul att titta på. Och absolut mer sådant! Som någon annan var inne på också, tror det var aROCKER, kanske någon video där själva inspelningförfarandet är med?
Mats Stålbröst Postat 3 januari 2013 Postat 3 januari 2013 Mycket kul att ni gillar det! Kom gärna med önskemål på vilka band ni skulle vilja se en liknande genomgång av. /Mats
DigRules Postat 3 januari 2013 Postat 3 januari 2013 Ja, detta var riktigt bra och kul att kolla på under julen. Nu plockade ni ju visserligen ett av mina favoritband, men det finns fler. Spiritual Beggars skulle vara riktigt kul att få se något av i denna form, gärna med självaste Michael Amott ihop med producenten.
rockstone Postat 3 januari 2013 Trådstartare Postat 3 januari 2013 Jag tycker att det var bra att det var på svenska, man missar alltid nåt om det är på engelska, Jag skulle gjärna vilja se nåt annat rockband t.e.x Europe, Hardcore superstar, Crash diet, eller nåt softare som refreshments, olika stilar inom rock är intressant. Hadde vart väldigt intressant att kolla på mer proffs hur dom mixar. Skulle även vart skoj att få se någon som mastrar, och när inspelningen sker, vilka mickar som används och hela proceduren Det viktigaste är att det handlar om Rockband! Och det var även bra att han satt och greja med massa waves pluggar och inte några hårdvaru effekter.(Detta är ju bara min enskilda åsikt, finns nog massa folk som inte tycker såhär men......)
Die Hard (oregistrerad) Postat 3 januari 2013 Postat 3 januari 2013 Intressant att C-M H säger att det är extra viktigt att inte boosta med eq'n speciellt när det är digitalt? Hörde jag fel eller fattade jag fel? Nu har inte jag sett videon men den åsikten har man hört förut. Strunt rent ut sagt.
BluesBoy Postat 4 januari 2013 Postat 4 januari 2013 Nu har inte jag sett videon men den åsikten har man hört förut. Strunt rent ut sagt. Hehe, jo det avhandlade vi ju i en annan tråd. 🙂
rockstone Postat 5 januari 2013 Trådstartare Postat 5 januari 2013 Vilken tråd avhandlade ni det, skulle vilja läsa det.
BluesBoy Postat 5 januari 2013 Postat 5 januari 2013 Varning, lång läsning. 😉 : //forum.studio.se/index.php/topic/97956-hur-mastrar-jag/page__st__30 Varning, lång läsning. 😉 : http://forum.studio....ag/page__st__30 Edit: Finns säkerligen fler trådar där ämnet diskuterats, men detta är den senaste jag känner till.
Gäst Postat 5 januari 2013 Postat 5 januari 2013 Mycket Bra mix video med Electric Boys ! Varför inte nåt med Hammerfall`s låtar,Klassikt tungt snabbt svenskt Hårdrock vore intressant att följa i ett mixvideo reportage
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.