Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
bodin (oregistrerad)
Postat

Kan tyvärr inte hjälpa dig med det, men ett tips är att ha en mapp på en partition/usb hårddiskar/usb minnen där man sparar alla sin templates, mixerinställningar, presets på plugins. Då finns dom alltid sparade och man vet var dom finns. Vet inte hur ofta det hänt när man fått installera om pluggar, daws mm då man fått göra om alla inställningar.

Postat

DEt lustiga är ju att dom ligger i 5:an men fä

följer inte med upp till 6.5.

Postat

Förhoppningsvis kan följande Knowledgebase-artikel hjälpa dig...

https://www.steinberg.net/en/support/knowledgebase_new/show_details/kb_show/cubase-and-nuendo-program-preferences-files-in-detail/kb_back/2025.html?tx_p77sbknowledgebase_pi1[keyword_search]=Preferences

Kolla om lite copy & paste inte kan hjälpa dig att få med dig dina mixerinställningar till ditt 6.5 (5'an och 6.5'an delar nämligen inte samma Preference-mapp och vissa saker får man därför kopiera över manuellt).

Postat

Förhoppningsvis kan följande Knowledgebase-artikel hjälpa dig...

https://www.steinber...owledgebase_pi1[keyword_search]=Preferences

Kolla om lite copy & paste inte kan hjälpa dig att få med dig dina mixerinställningar till ditt 6.5 (5'an och 6.5'an delar nämligen inte samma Preference-mapp och vissa saker får man därför kopiera över manuellt).

OK ska testa. Jag har förstått att de små jävlarna gömmer sig. men nu kanske dom får kapitulera.

Återkommer med resultat . Tack

Postat

Jag fattar inte vad jag ska göra. Har du gjort detta?

I så fall kan du tala om för mig hur jag ska bära mig åt?

Postat

Jobbar själv endast med project templates så jag har själv inte behövt fixa med din problematik innan...

Hittar du inte inställningen, eller dyker inte presets'en upp trots att du kopierat över dem? Vad har du för operativsystem?

Postat

Jobbar själv endast med project templates så jag har själv inte behövt fixa med din problematik innan...

Hittar du inte inställningen, eller dyker inte presets'en upp trots att du kopierat över dem? Vad har du för operativsystem?

Jag ligger fortfarande kvar i XP. Jag har ställt in "visa dolda filer och mappar" i visa funktionen.

När jag söker på mina sparade presets som gjorts i 5.3 för EQ så hittar XP inga sådana.

Vad är det jag ska kopiera och till vad?

Postat (redigerat)

För att hitta dina EQ-presets så är sökvägen:

PC Windows XP

"System drive \Documents and Settings\<your username>\Application data\Steinberg\[CubaseX]\Presets\VstEqPresets.xml

Redigerat av SteinbergSWE
Postat (redigerat)

Tack för visat tålamod.

Jag min dumme djävul letatde efter mina nanmgivna som om dom var filer. men dom bakas ju in i denna systemfil.

Inte visste jag det.

Ahhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!! Arg!!!

Redigerat av rammega

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.