Jump to content
Annons

Köpa micpreamp = beslutsångest


bodin (oregistrerad)

Recommended Posts

Det är just den som är så jääääävla fin på DC-96an 🥰

Dessutom blir man chockad första gången man ser den efter att först ha hört det stora och fina ljudet. När många andra bygger större och större mickar som ska fungera som reklamplats, så ser den löjligt liten ut, men skenet bedrar verkligen. 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är just den som är så jääääävla fin på DC-96an 🥰

Aha.. Ingen kina-diskant då? 😉

Men tillbaks till ämnet nu. micpreamp var det. Jag är själv sugen på att skaffa en SPL Goldmike 9844 som jag tycker verkar prisvärd.

Ingen som testat en sådan? Under 4000:- hos tysken!

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

bodin (oregistrerad)

Det är så roligt att vara på det här forumet. Man lär sig ständigt nya saker och det finns så kunniga personer inom alla kategorier. Jag är väldigt insatt när det gäller mjukvara som producent, men när det kommer till hårdvara för sång så är jag helt novis. Den enda mikrofontillverkaren för mig var typ Neumann och har bara kollat in deras modeller. Så det ska bli kul att läsa och forska lite om vad andra anser vara likvärdiga produkter. Har väl en budget på ca 5-7000kr. Jag är lika öppen att köpa en begagnad mikrofon som jag är till att köpa en ny. Jag tror man kan få en riktigt bra mikrofon begagnad till min budgetnivå.

Mikrofoner åldras väl inte till det sämre med åren, eller har jag fel? Kanske som med ett gott vin, blir bättre med åren. Eller finns det nån gräns med att köpa en begagnad mikrofon, att tex inte köpa en som är äldre än 10 år..

Link to comment
Dela på andra sajter

bodin (oregistrerad)

Du har rätt hegobald. Detta var en tråd om mikpreamps. Ska kolla in andra trådar om mikrofoner och fortsätta diskussionerna där...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...