Jump to content
Annons

M-Audio FireWire 410 eller ett billigare M-audio?

Recommended Posts

Heisenburg (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Ska införskaffa ett FW-kort nu, mitt e-mu tracker pre använder jag knappt(säljes för 400:- om nån e intresserad?).

Som rubriken säger det är ett m-audio FW 410 och får det begagnat för under 800:-. Hur är detta kort,vi säger jämfört med många andra, jag kan jämföra med USB-korten e-mu och Avid Mbox mini.

Till min bestörtning hittade jag ett annat FW-kort .oxå m-audio modellen mindre för 300:- -då blir man nästan misstänksam -men kan ju inte låta bli å köpa så de e paxat:

Kolla in de två här å se om ni har nån erfarenhet av dom

www.blocket.se/vi/42575131.htm eller www.blocket.se/vi/44233315.htm

Kör med Mackbook Pro och m-audio ska enligt rykten vara bra kort ju st för Mac? Lite novis i ljudkortskretsar.

Just nu kör jag med en iRig in å använder mig av macens inbyggda kort -å det låter bra. Smidigt att ha med om man ska resa bort å lira in gura bara.

Nu såg jag att det mindre är ett Audiophile -var visst billigt som satan nytt oxå.....Nä, de blir nog 410:an då

Redigerat av Heisenburg
Annons
Postat

Ah, det mest frustrationsskapande och enerverande ljudkortet jag stött på när det gäller Mac. Fungerar bra med Windows.

Macdrivrutinen kan balla ur för det minsta lilla. "Jaha, du har installerat en Mbox i samma dator? Ja, det är ett känt fel hos M-Audios drivrutin för då kan MIDI-portarna försvinna." Och på den tiden var ändå M-Audio ägt av Avid själva.

Själv hatar jag Firewire 410 pga att Mac-drivrutinerna är fruktansvärt opålitliga. 😄

Har haft lust att kasta det i väggen flera gånger. Well well... Kortet ser ju riktigt bra ut på pappret.

Dessutom, varför köpa ett externt kort med massa utgångar om du har en stationär dator och inga stora behov? 🙂

Usch, jag har haft sådana problem med Firewire 410 i OS X.

En sådan box kommer aldrig i närheten av mina maskiner igen.

M-Audio borde skärpa till sig med sina Mac-drivrutiner. (Nu får Claes vatten på sin kvarn)

Postat

Förtydligande: Har provat andra kort från M-Audio i OS X, det är speciellt Firewire 410 som är strulig.

Köp ett sprillans nytt ljudkort?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.