Jump to content
Annons

Vart lägger jag Addictive Drums i min Mac?


Heisenburg (oregistrerad)

Recommended Posts

Heisenburg (oregistrerad)

Hej

Idag inhandlade jag Addictive Drums till min stora förtjusning -för visst låter det bra -och speciellt efter år av EzDrummer som nu känns väldigt syntetiskt och stelt...ja,ni fattar.

Problemet är att när jag intallerade AD gick det bra som det ska. Kollade först min ProTools 10, å jajemän,där fanns AD på plats. Vet inte vart AD lagt sig,men what the hell.

MEN när jag sen skulle få in det i mitt huvudinspelningsprogram Logic 9, nä då var det omöjligt att Logic att hitta AD. 10 ggr försökte jag genom att ändra hela AD-mappen hi å dit, under Applications,plug-ins och sen Logicmappen. Men jag vill ha ordning. Mina alla andra plug-ins ligger prydligt i antingen Program-mapp eller plug-ins.

Jag har bifogat en screenshot över där mitt AD ligger nu. Nån av er kunniga vet säkert vart det egentligen ska ligga, för nu har jag ju säkert dubbletter av dessa filer/program lite överallt å det känns inte oK.

Kan ni vägleda mig vart detta program egentligen ska ligga. Visst det funkar i Logic nu -men ska det verkligen vara ett sånt himla kaos när man får ett nytt program?

Snälla guida mig igenom. Det finns presets som de bar e en fil i osv å undrar om det ska vara så egentligen. Sen e jag lite besviken på att det saknas hårdrocks å metalkomp, men ni kanske hartips om hur jag kan greja det, och VART jag ska lägga dom isf haha!

OBS! Kolla min screenshot!

Jag ber er, hjälp mig.

Mvh

post-30951-0-90787100-1356309909_thumb.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Heisenburg (oregistrerad)

orkade inte läsa hela texten med tanke på klockan.. men kollade du att du kryssade i "AU" när du installerade? Eftersom det är just formatet AU som Logic kräver. RTAS är ju för PT.

Jajemän, men läs gärna igenom å återkom. JAG E grymt tacksam för tips!

Tack trots den sena timmen:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Den har ju en automatisk "Installer" som sköter var installationen ska ske, så var det på min Addictive Keys (plus Free Addictive Drums).

Man får väl rätt så mycket midifiler med, men måste nog köpa till en del om man ska ha något speciellt, jag har köpt midifiler t.ex. här:

http://www.groovemonkee.com/en/

mvh/Peter

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Heisenburg (oregistrerad)

Garageband å PT10 hittar Addictive...men icke Logic 9. Dessutom hittar denINGA pluggar(Logic). Bara ett streck över alla pluggar jag satt på varje spår..... Vafan har jag gjort. VART ska alla plug-ins ligga? Min dator e ett kaos akn jag ju tillägga å skulle jag börja städa iording skulle jag vara färdig 2014...

Behöver konkreta svar vart alla pluggar ska ligga i Finder.

Va så glad att jag fick igång AD på grageband igår + att jag lagt till en satans massa metalpluggar och midifiler från Ezdrummer hehe...Funkade gjorde det ju.

Men de blir väl 7 tim idag igen då, tredje dan irad....stackars min fru.

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Det är nog som terror säger att du kanske glömde kryssa i AU som Logic kör med. I övrigt så brukar jag bara låta det lägga sig där det vill det brukar funka bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Programfiler/presets etc. behöver ligga på ett specifikt ställe.
  • RTAS-pluggen installeras i separat mapp, gemensam för alla RTAS-pluggar, och laddar biblioteken från den gemensamma mappen.
  • AU-pluggen installeras i separat mapp, gemensam för alla AU-pluggar, och laddar biblioteken från den gemensamma mappen.

Det är installationsprogrammets uppgift att se till att alla filer hamnar på rätt plats, så när du har flyttat undan filer har du samtidigt satt såväl RTAS-plugg som AU-plugg (om den nu installerades) ur funktion.

Link to comment
Dela på andra sajter

AU ska ligga i = Library / Audio / Plug-Ins / Components

Addictive Drums filer,ljud och presets ska ligga i = Library / Application Support / Addictive Drums

I övrigt så brukar jag bara låta det lägga sig där det vill det brukar funka bäst.

I.o.m att det inte går att flytta pluggarna till Logic är det nog bäst så. 🙂

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...