NutCase Postat 23 december 2012 Dela Postat 23 december 2012 (redigerat) Går det att fixa en sådan här skada och kostar det i sådana fall multum? Så jävla sne just nu!! Redigerat 23 december 2012 av NutCase Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Limpan Postat 23 december 2012 Dela Postat 23 december 2012 det där ser definitivt ut som att det går att laga. Nu är jag dock ingen expert på området så ta mitt utlåtande med en nypa salt. Men, en som är bra på såna här lagningar är Janne Helge på helges håla i växjö, om du bor i närheten så ta kontakt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 23 december 2012 Dela Postat 23 december 2012 På med lite lim (Titebond) och tvingar sen klart. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 23 december 2012 Dela Postat 23 december 2012 Hur lyckades du med det konststycket? 😲 För mycket julöl? 😄 Lämna det till ett proffs för säkerhets skull. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sadomachine (oregistrerad) Postat 23 december 2012 Dela Postat 23 december 2012 Precis, Janne i Hålan fixar detta om du bor i närheten av Växjö. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NutCase Postat 23 december 2012 Trådstartare Dela Postat 23 december 2012 Bor i sthlm och vill inte göra detta jobb själv. Kan jag räkna med att guran blir helt återställd ljudmässigt? Skiter i andrahandsvärdet. Vill inte sälja den ändå. Kanske går att få ut nåt på försäkringen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bergstrom93 (oregistrerad) Postat 23 december 2012 Dela Postat 23 december 2012 (redigerat) Stefan som har en gitarrmeck i Uppsalatrakterna, en trevlig och jävligt duktig kille som vi på 4sound i Uppsala lämnar våra servicar till. Kunderna som har haft samma/liknande problem har varit såå nöjda! 🙂 Folk har skickat sina gitarrer från bra många mil härifrån, till och med från utlandet om jag minns rätt efter att dem har sett hans jobb! Redigerat 23 december 2012 av Bergstrom93 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NutCase Postat 23 december 2012 Trådstartare Dela Postat 23 december 2012 Stefan som har en gitarrmeck i Uppsalatrakterna, en trevlig och jävligt duktig kille som vi på 4sound i Uppsala lämnar våra servicar till. Kunderna som har haft samma/liknande problem har varit såå nöjda! 🙂 Ok, låter bra men frågan är ju vad en sådan här reparation kostar ungefär och om det är värt det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bergstrom93 (oregistrerad) Postat 23 december 2012 Dela Postat 23 december 2012 Ok, låter bra men frågan är ju vad en sådan här reparation kostar ungefär och om det är värt det. Vågar inte svara på det just nu. Jag vet inte hur han jobbar nu under jul och nyår, men annars brukar han komma in varje tisdag till butiken och hämta alla servicar och om kunden vill så kontaktar han gärna den om ett kostnadsförslag 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 23 december 2012 Dela Postat 23 december 2012 man bör nog gipsa den Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NutCase Postat 23 december 2012 Trådstartare Dela Postat 23 december 2012 Vågar inte svara på det just nu. Jag vet inte hur han jobbar nu under jul och nyår, men annars brukar han komma in varje tisdag till butiken och hämta alla servicar och om kunden vill så kontaktar han gärna den om ett kostnadsförslag 🙂 Kontaktuppgifter? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bergstrom93 (oregistrerad) Postat 23 december 2012 Dela Postat 23 december 2012 Kontaktuppgifter? Ingenting jag kan i huvudet heller, har det på jobbet. Vi har öppet på annandagen mellan 10-16, så om du vill kan jag kontakta dig då eller om du ringer till oss på 018-15 23 70 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DigRules Postat 23 december 2012 Dela Postat 23 december 2012 Det där skall inte vara något problem att fixa och bor du i Sthlm så kan det ju knappast vara svårt att hitta reparatörer där. Paul Guy håller väl till i Sthlm har jag för mig. Har du försäkring så handlar det väl kanske om 1500:- i självrisk och sen några sköna tusenlappar till, men det är ju inget du behöver bry dig om, såvida du har försäkring vill säga. Ljudmässigt tror jag inte du skall märka nåt heller om det blir proffsigt lagat. En polare trampade av skallen på sin Gibson Les Paul Custom och när han fick tillbaka den så gick det inte att se att den varit av och den spelade och lät lika bra som innan. Men det kan nog ta ett tag innan det är fixat då försäkringsbolaget blir inblandat och skall hantera ärendet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wernborg Postat 23 december 2012 Dela Postat 23 december 2012 675 kr utan lackförbättring. (1500 kr med förbättring) hos Paul Guy. http://www.guyguitars.com/sv/index.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Filip95 Postat 23 december 2012 Dela Postat 23 december 2012 (redigerat) Gottfrid Johansson Musikaffär vid Hötorget håller på med reparationer. Jag har själv ingen som helst erfarenhet av dom, men jag tänkte att det kunde vara värt att nämna. 🙂 http://gottfridjohansson.se/ /F Redigerat 23 december 2012 av Filip95 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Halkbi Postat 23 december 2012 Dela Postat 23 december 2012 Så länge alla flisor finns kvar så ska det gå att laga utan några större spelkvalitetsmässiga skillnader före vs efter (förutom att det ekonomiska värdet såklart får sig en törn.) Halsen kommer till och med att bli starkare än innan där den limmas. Jag fick en spricka i halsen på min Gibson Nighthawk för ca två år sedan, vilken Joel Jedström fixade. Sprickan blev förvisso aldrig särskilt stor, men idag så tänker jag knappt på att gitarren haft en skada. Minns inte vad det kostade, men det var definitivt värt att lägga ut en slant på att få det ordentligt gjort. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NutCase Postat 23 december 2012 Trådstartare Dela Postat 23 december 2012 Det värsta är att detta är en gitarr jag tänkt sälja. Jag är ingen lespaulsnubbe alls. Gillar dom inte riktigt. Det är en riktigt fin gitarr med schyssta alnicomickar, men nä...inget för mig. Men som det ser ut nu blir jag väl tvungen att behålla den för jag tänker inte sälja den gratis typ, samtidigt som det är surt att behöva lägga ut ännu mer pengar på en gitarr man egentligen inte ens vill ha kvar. Fuck. Oh well...gitarrer kan man egentligen aldrig få nog av. Men om någon vill byta mot en strata eller nåt så hojta 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
therocker Postat 24 december 2012 Dela Postat 24 december 2012 Otur:( är det en gibson eller en kopia? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NutCase Postat 24 december 2012 Trådstartare Dela Postat 24 december 2012 Det är en Epiphone Slash Signature och kostade 10.000:- när jag köpte den ny. Mycket hög kvalitet, Alnico II mickar och allt det där. Fått mycket bra recensioner och jag vet ärligt talat inte vad som skiljer den från en vanlig Gibson. Gibsonvarianten av denna Slash Signature kostade dock 30.000:-. De tillverkades i begränsad upplaga och finns inte att köpa längre. GRYM gitarr, tycker i alla fall jag men föredrar som sagt Fenders. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 24 december 2012 Dela Postat 24 december 2012 Hände det hemma kanske hemförsäkringen täcker? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Simon Andersson Postat 24 december 2012 Dela Postat 24 december 2012 Lars Arvidsson på gnu.se fixar det där lätt som en pannkaka. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bullerbyn Postat 24 december 2012 Dela Postat 24 december 2012 Passa på att byta ut det fula Epi huvudet mot ett vackert Gibson! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NutCase Postat 24 december 2012 Trådstartare Dela Postat 24 december 2012 Passa på att byta ut det fula Epi huvudet mot ett vackert Gibson! Nä, det skulle vara lite bedrägeri, sen är inte Epiphone något jag skäms över. Är ingen märkesb*g. En bra gitarr är en bra gitarr oavsett vad som står på huvudet. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 25 december 2012 Dela Postat 25 december 2012 Med rätt lim och grejer så att du kan få in lim över hela ytan fixar du det lika bra själv... Det ljusa i sprickan mörkar du ner med magognybets. Köp en påse Härdins äkta bets, det är ett pulver man blandar med hetvatten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bullerbyn Postat 25 december 2012 Dela Postat 25 december 2012 Nä, det skulle vara lite bedrägeri, sen är inte Epiphone något jag skäms över. Är ingen märkesb*g. En bra gitarr är en bra gitarr oavsett vad som står på huvudet. Bedrägeri? Att byta form på huvudet är ju knappast bedrägeri. Däremot om man brandar om den till en Gibson. Inte behöver man skämmas för en Epi det är bara det att huvudena ser förjävliga ut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Procedomani2 Postat 25 december 2012 Dela Postat 25 december 2012 Du får en femhundring för den...... 😄 Nä, skämt åsido. Jag skulle ha kollat upp med ovannämda snubbar vad det hade kostat att fixa det. Hade priset blivit högt så hade jag nog själv försökt att fixa det. Men då är jag en DIY'are själv så.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Izy Postat 25 december 2012 Dela Postat 25 december 2012 Exakt samma sak hände för mig. Gick på drulleförsäkringen vilket kan va jäkligt bra att ha om man e så drullig som jag e Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NutCase Postat 25 december 2012 Trådstartare Dela Postat 25 december 2012 Bedrägeri? Att byta form på huvudet är ju knappast bedrägeri. Däremot om man brandar om den till en Gibson. Inte behöver man skämmas för en Epi det är bara det att huvudena ser förjävliga ut. Missuppfattade dig då. Tycker dock inte att huvudet ser för jävligt ut. Det är exakt samma huvud som på Slash Gibsonvariant. Tycker hela guran är jäkligt läcker faktiskt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zakyath Postat 27 december 2012 Dela Postat 27 december 2012 har för mig att hellstone på götgatan kan fixa relativt billiga reparationer och sånt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burnie Postat 27 december 2012 Dela Postat 27 december 2012 (redigerat) JAM Stockholm på Roslagsgatan har en bra gitarrverkstad har jag hört http://www.jam.se/ov...erkstadservice/ Redigerat 27 december 2012 av Burnie Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.