Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

...jag antar att en sådant setup bör funka felfritt?? Frågan är dock om man fortfarande kan lira på bedroom volume? Vad är det som möjliggör med Blackstarprylar att man kan få fet crunch/dist på så låg volym, är det toppen, lådan eller kombinationen? Värdelöst att köpa en Marshall 1960 till lägenhet annars 😄

Tycker Blackstar HT-5 combon trots allt låter liten vid inspelning...det är ju en liten stärkare, men jag hade inte räknat med att det ändå skulle höras så tydligt vid inspelning.

Redigerat av NutCase
Annons
Postat

Jag skulle säga att blackstar ht-5 är gjord för "hemma-volym/studio" men kan även bli ganska högljud och ändå låta bra. "Bedroom-volume" är den dock inte bäst på för det är nästan för lågt för att den ska låta bra. Lite ryt ska den ge. Tror hela konstruktionen kring ht-5 är tänkt så att man får känsla av en rörstärk på fulla ställ på en vettig volym, dock är den alltifrån en äkta rörstärk. Skulle snarare kalla den hybrid även om den marknadsförs som rörstärkare. Jag tycker personligen en fyrtolva är overkill men vill man åt det soundet för inspelning så är det ju klart bra att det lirar bra ihop.

Postat

Jag har en HT-5 combo så är inte direkt nyfiken på dess sound, utan är mer nyfiken på hur det skulle låta om jag kombinerade en HT-5 topp med en Marshall 1960 4x12. Om jag fortfarande kan lira på bedroom volume eller om det kommer låta alldeles för högt alt att jag måste dra på för mycket vol för att få dist.

Postat

combon och toppen är snudd på identiska förutom då att det är en topp och en combo, duh... :-P

Disten sitter ju i försteget å du behöver ju inte ha speciellt hög volym på combon för att det ska låta OK eller hur? Det blir ingen skillnad om du kopplar till en fyrtolva, förutom att det lådan kommer färga ljudet (förhoppningsvis till det bättre). En fyrtolva sprider ljudet mer dock och kan upplevas högre men behöver inte alls vara någon som helst skillnad i volym. Effekten som pumpar ut är detsamma i combon och toppen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.