Jump to content
Annons

Nu får det vara nog!


hegobald

Recommended Posts

Blev precis uppringd av redaktören Mats Stålbröst.. Han undrade varför jag "ogillade" han!?.. Öhh.. sa jag.. Vad!? Jag har varit på detta forum sen 2004.. Jag har ALDRIG ogillat någon på detta forum!!! Vad f**n är det som händer!!! >_<

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hegobald, någon hade skrivit mycket tråkiga saker i ditt namn. Förklaringen kan vara att kontot har kapats. Som jag sa på telefon, jättebra om du byter lösenord.

Vi måste göra fler efterforskningar i detta. Tyvärr är det minst en person som just nu gör upprepade försök att ställa till skada för Studio forum och dess medlemmar. Det är givetvis helt oacceptabelt.

Detta, i kombination med en del tekniska problem i samband med en uppgradering av forumet, gör att jag och moderatorgruppen har lite för mycket att göra just nu. Och det mesta vi sysslar med bakom kulisserna är av mycket trist natur. Vi hoppas på att forumet ska bli en trevlig plats dit man gärna återvänder för att diskutera musikskapande. Och vi jobbar på att lösa alla problem.

/Mats

  • Gilla 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett förslag! Resetta hela skiten! Och folk får logga in igen med telefonnummer och pynta en tia i smskostnad och få en aktiveringskod där man ihop får fylla i personnummer. Typ som när man handlar på nätet via klarna eller nåt. Binda det med sitt användarnamn!

Då KAN folk fortfarande vara anonyma. Men lever man apa och får anmärkningar eller begår nåt olagligt så är det lätt att komma åt miffot!

Naturligtvis ett kryptat lösen som man själv inte kan ändra!

Låter ju överkurs så det stinker om det. Men jag sätter hundra miljarder på att attityden här skulle ändras helt! 😉

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

[...]Och folk får logga in igen med telefonnummer och pynta en tia i smskostnad och få en aktiveringskod där man ihop får fylla i personnummer. Typ som när man handlar på nätet via klarna eller nåt. Binda det med sitt användarnamn!

Då KAN folk fortfarande vara anonyma. Men lever man apa och får anmärkningar eller begår nåt olagligt så är det lätt att komma åt miffot!

Naturligtvis ett kryptat lösen som man själv inte kan ändra!

[...]

+1 och amen på det, KwS!

Drastiska situationer kräver (tyvärr) drastiska åtgärder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbigt sånt här.

Men nu vet vi i alla fall att det pågår lite sånt här i krokarna, så kan man vara uppmärksam på det och även förstå lite vad som (kanske) händer.

Sen gäller det förstås att inget geni gör sig rolig över det här, och skojar till det med att skriva nåt idiot-inlägg och sen påstå "de va'nte jag, de va'nte jag!"

Det är jul tamefan! Må tomten bajsa i baketen åt de elaka barnen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket tråkigt.....har aldrig förstått det roliga i att förstöra för andra. 🙁

En intressant fråga är ju dock hur kontot blivit kapat? Speciellt med tanke på att lösenordet tydligen var "rätt ovanligt".

Har alla blivit av med lösenordet?

Link to comment
Dela på andra sajter

vad kan förklaringen vara annars?

Man kan kanske skapa ett nytt konto och ta ett nick som inte är exakt som det man "kapar", tex att bara lägga till en omärklig punkt efter nicket, som tex hegobald. eller hegobald utan punkt. Ingen tänker på skillnaden. En ev avatar kan man ju kopiera lätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske dax byta lösenord. 😮

Fan vad fegt och ynkryggigt att skriva nånting i annans namn. Hoppas blixten slår ner i skallen på hen!

Hen!?

Kom igen...du är ifrån Norrland!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Allt känns ju sådär med detta forum...nåväl, det redar ut sig.

Fick nåt konstigt svar av therocker ikväll där han kalla mig Joakim eller nåt sådant, alright...stay cool allt ordnar sig!

Link to comment
Dela på andra sajter

vad kan förklaringen vara annars?

Det kan vara en "lyckad" attack mot ett ev. säkerhetshål i IP.board så att personen kunnat posta inlägg till forumdatabasen utan att ha access till personens konto.
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...