rammega Postat 21 december 2012 Postat 21 december 2012 1 Oss musiker emellan: Om man kvantiserar ett halvtaskigt spelat akustiskt trumbeat så låter det lite som en skitnödig jultomte. Man måste nog även ge sig på overheadsen om det ska lira Har ni några knep för att luckra upp detta lite? Näe : man kan inte be orkestern byta trummis. 2 Kan man välja utgång för acoustisk feedback? Gillar inte att det går ut på buss 1 CB 6.5 Win XP
rammega Postat 28 december 2012 Trådstartare Postat 28 december 2012 Näe det finns inga bra svar på detta!! OK
DrivKraft Postat 28 december 2012 Postat 28 december 2012 Om jag inte missminner mig så ska man väl kunna knycka "svänget" från audio i Cubase? Jag brukar sno från MIDI iallafall och sen applicera på övrig audio jag har i mina låtar. Sno svänget från ett parti som låter bra och dela med dig av det svänget till övriga trummpartier? Kanske kan funka? Fridens.
D200 Postat 28 december 2012 Postat 28 december 2012 Du måste väl kvantisera allt om det ska lira men har inte Cubase en funktion som gör det? Du kan ju välja ett spår som styr och sen ska man kunna anpassa de andra spåren efter det som styr? Har för mig att det kom med 6.0 eller 6.5...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.