Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det finns ett mindre musikforum på facebook där många metalcore-mixare, artister ect hänger. Ibland dyker det upp folk som erbjuder re-amping för typ $10-30. Då tänkte jag "hey, jag har ju en Kemper med mer än 450 profiler. PERFEKT för reamping!". Så min fråga är.. får jag ta betalt hur jag vill för re-amping med min Kemper? Även om profilerna inte är gjorda av mig? Alltså, om vi bortser från att jag ska starta företag och skatta för skiten, bryter jag mot någon annan lag? 🙂

Annons
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Det är fritt att sätta priser. Men för högt så kommer knappt ingen att vilja betala. För lågt och du gör nästan ett gratisjobb. För övrigt kan jag rekommendera http://www.soundside.de/shop/Profiles.htm om jag nu inte har gjort det. De bästa profilerna. Ska man kunna konkurrera med andra så måste se till att ha alla bra profiler som finns. Både gratis och icke. När det gäller annat ekonomiskt och regler och lagar så får någon som kan svara på sånt som man kan behöva veta.

Postat

Det är fritt att sätta priser. Men för högt så kommer knappt ingen att vilja betala. För lågt och du gör nästan ett gratisjobb. För övrigt kan jag rekommendera http://www.soundside...op/Profiles.htm om jag nu inte har gjort det. De bästa profilerna. Ska man kunna konkurrera med andra så måste se till att ha alla bra profiler som finns. Både gratis och icke. När det gäller annat ekonomiskt och regler och lagar så får någon som kan svara på sånt som man kan behöva veta.

Ja nu var det ju inte själva priset jag ville diskutera haha ^^ Inte heller min chans att tjäna så pass mkt pengar att jag kan sluta jobba. Men det kan vara bra med lite extra pengar 🙂 Finns alltid yngre killar som inte har råd med något bättre än gratis ampsims. Undrade helt enkelt om det är grönt ljus att sälja re-amps av en Kemper med profiler andra har gjort 🙂 Men tack för fina tipset iaf!

Någon som kan recka en bra re-ampbox som inte kostar en halv månadslön?

Postat

[...] Någon som kan recka en bra re-ampbox som inte kostar en halv månadslön?

Radials DI-boxar sägs vara grümma för ändamålet 😑 Vet att bråzzan använt den här vid minst två tillfällen.

Vänligen,

CHAE

Postat

Apropå rubriken så kan jag inte tänka mig att det skulle vara något hinder. Blir sugen på att få testa Kempern. Har hört talas mycket gott om den.

Do it! Snuskigt jävla bra! Youtuba "Kemper Andy Sneap" så får du höra lite tankar från ett proffs 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.