hegobald Postat 19 december 2012 Postat 19 december 2012 (redigerat) Vars är utvecklingen på väg egentligen! Fick för mig att lyssna på lite ny musik på Spotify! Fick för mig att lyssna på David Guetta för jag gillar hans musik! Men tusan.. Det är typ det är sent 2012 nu snart 2013.. Hans musik är fortfarande i 16 bitar och helt sönderkomprimerad! Usch fy attan!! Varför inte presentera lite bra musik i 24 bitar som verkligen kan återge dynamiken.. CD skivan är död som media.. Got it? EDIT: det här försökte jag lyssna på! David Guetta – She Wolf (Falling to Pieces) [feat. Sia] Redigerat 19 december 2012 av hegobald
DigRules Postat 19 december 2012 Postat 19 december 2012 Nej, I don't get it. På vilket sätt menar du att sönderkomprimerad musik på Spotify skulle vara ett tecken på att CD skulle vara dött som media?
joachime Postat 19 december 2012 Postat 19 december 2012 Det är sällan jag saknar de där extra åtta bitarna efter att ha trunkerat min mix. Däremot kan jag tycka att loudnessrejset har spelat ut sin roll när spelare som Spotify och iTunes har funktioner för att jämna ut volymen.
hegobald Postat 19 december 2012 Trådstartare Postat 19 december 2012 Fast det låter skit och sönderkomprimerat! Det är snart 2013 jag har uppdraperat min lyssning både hörgtalarmässigt och förstärkarmässigt! Jag vill höra ett brett frekvensspektrum och en massa dynamik.. Men allt jag får höra är något sönderkomprimerat i 16 bitar max 44,1 Khz.. Samma skit som man kompromissade CD skivan med i början av 1980-talet! >_<
kallvindan (oregistrerad) Postat 19 december 2012 Postat 19 december 2012 Jaha! Det var ju intressant, ett svar i denna tråd kom upp samma sekund som jag postat Ljudkvalité och nivåer (spotify) . Är det alltså så illa, att spotify och iTunes (typ dagens största digitala "musikdistrubitionskanaler") har dålig.. ljudkvalité, helt enkelt? Mastras spår på detta jävliga vis också eller är det enbart när de spelas upp via tex spotify som de går genom dödskvarnen, så att säga??
DigRules Postat 19 december 2012 Postat 19 december 2012 Fast det låter skit och sönderkomprimerat! Det är snart 2013 jag har uppdraperat min lyssning både hörgtalarmässigt och förstärkarmässigt! Jag vill höra ett brett frekvensspektrum och en massa dynamik.. Men allt jag får höra är något sönderkomprimerat i 16 bitar max 44,1 Khz.. Samma skit som man kompromissade CD skivan med i början av 1980-talet! >_< Nej, sönderkomprimerade skitmixar i hårt komprimerat format och CD-skivan som musikmedia har inte mycket med varandra att göra. Detta är istället tyvärr en trist konsekvens av Loudness War, helt enkelt. Det är mastringen av skivorna du skall skylla på och inte CD-mediet.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.