BurninSven (oregistrerad) Postat 8 januari 2013 Dela Postat 8 januari 2013 Okej. Då missuppfattade jag dig. Du vill alltså sända alla mixarna på din kanal? Ja det gjorde du men nej bara min. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
theunknown Postat 8 januari 2013 Dela Postat 8 januari 2013 Blev såhär i efterhand inte så jättenöjd med min mix. Känns stressad och inte så jättegenomtänkt. Men ligger på beachen i Thailand atm och fyra veckor framåt så kan inte göra så mycket åt de annat än ta en kall Chang och filosofera lite.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 8 januari 2013 Dela Postat 8 januari 2013 Blev såhär i efterhand inte så jättenöjd med min mix. Känns stressad och inte så jättegenomtänkt. Men ligger på beachen i Thailand atm och fyra veckor framåt så kan inte göra så mycket åt de annat än ta en kall Chang och filosofera lite.. Gottegris 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
suprapappa Postat 8 januari 2013 Dela Postat 8 januari 2013 (redigerat) @Burningsven. Tjo där! Visst ska det gå bra att sända låten på din kanal så länge som den, mot all förmodan, inte driver gäck med låten. Av licencen som bifogades med filerna framgår vad man får göra och som jag tolkar det faller det inom ramen för vad som går bra. Uppskattar förstås ändå att du frågar :-) Redigerat 8 januari 2013 av suprapappa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DigRules Postat 8 januari 2013 Dela Postat 8 januari 2013 @suprapappa - Vad för gitarr/gitarrer användes? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BurninSven (oregistrerad) Postat 8 januari 2013 Dela Postat 8 januari 2013 Ok tack suprapappa då kör jag på det. Jag är inte mycket för att jäklas med folk det är inte min grej så ni kan vara lugna. Det är inte jättemånga som tittar när jag sänder så jag kan dessvärre inte bidra med så värst mycket reklam men nån mer får ju höra den. Jag ska gå på min mix ett varv till då det blev mycket mid och väldigt murrigt och för lite luft så joachime du kan slänga mitt nuvarande bidrag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BluesBoy Postat 8 januari 2013 Dela Postat 8 januari 2013 Jag skall nog försöka hinna med en version 2, tror jag. 😛 Det var den 15:e som gällde? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 8 januari 2013 Dela Postat 8 januari 2013 Det var den 15:e som gällde? Jäpp. Senast kl 23.59 ska den vara inne. 🙂 Undrar hur många bidrag som har kommit in hittills? 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
suprapappa Postat 8 januari 2013 Dela Postat 8 januari 2013 @suprapappa - Vad för gitarr/gitarrer användes? Ehem....minnet brister igen men troligen har jag använt en Pro Martin Flying V med Seymour Duncan Phat Cats och en Ibanez Les Paul med Seymour Duncan Pearly Gates. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jon Rinneby Postat 8 januari 2013 Dela Postat 8 januari 2013 Min mix e nog klar nu, men ska suga på karamellen ett tag till 😉 mvh Jon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 9 januari 2013 Dela Postat 9 januari 2013 Jag skall nog försöka hinna med en version 2, tror jag. 😛 Det var den 15:e som gällde? Du hinner 😮 Jäpp. Senast kl 23.59 ska den vara inne. 🙂 Undrar hur många bidrag som har kommit in hittills? 😲 Ptja, en fem-sex stycken eller va, joachime 😕 Mitt är i alla fall inlämnat och i skrivande stund har jag svårt att tänka mig att det blir en v 2 😛 Ska bli kul att få konstruktiv kritik på mitt bidrag 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 9 januari 2013 Trådstartare Dela Postat 9 januari 2013 Undrar hur många bidrag som har kommit in hittills? 😲 Ptja, en fem-sex stycken eller va, joachime 😕 Ni har varit flitigare än så. Elva bidrag har kommit in. Och om jag förstått rätt är två bidrag till på ingång. Det innebär att vi behöver åtminstone ytterligare ett för vi vill väl inte vara tretton vid bordet? 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 9 januari 2013 Dela Postat 9 januari 2013 Det innebär att vi behöver åtminstone ytterligare ett för vi vill väl inte vara tretton vid bordet? 😕 Misstänker att det i såna all är CHAE som är Judas :-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 9 januari 2013 Dela Postat 9 januari 2013 Misstänker att det i såna all är CHAE som är Judas :-) ...at your service 😆 Om jag mot all förmodan vinner så förutsätter jag i så fall att mitt pris blir trettio silvermynt 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohnRick Postat 9 januari 2013 Dela Postat 9 januari 2013 ...at your service 😆 Om jag mot all förmodan vinner så förutsätter jag i så fall att mitt pris blir trettio silvermynt 😛 ... och då ska du fortsätta....hänga här? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BurninSven (oregistrerad) Postat 9 januari 2013 Dela Postat 9 januari 2013 Är det nån mer som tycker att det är svårt att få till ett bra trumljud? Förmodligen så är det bara jag som suger på att mixa men speciellt virveln tycker jag det är svårt att få koll på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BluesBoy Postat 9 januari 2013 Dela Postat 9 januari 2013 Trummorna är ju det som är bäst inspelat. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohnRick Postat 9 januari 2013 Dela Postat 9 januari 2013 Trummorna är ju det som är bäst inspelat. 😉 Det, leadguran och synthpartierna tycker jag allt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jon Rinneby Postat 9 januari 2013 Dela Postat 9 januari 2013 Är det nån mer som tycker att det är svårt att få till ett bra trumljud? Förmodligen så är det bara jag som suger på att mixa men speciellt virveln tycker jag det är svårt att få koll på. Ett bra trumljud är väldigt subjektivt 🙂 Problemet med denna typ av musik och just virvel kan ju vara läcket, du vill åt "smacket" och botten, utan att lyfta fram massa skräp. mvh Jon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
theunknown Postat 9 januari 2013 Dela Postat 9 januari 2013 Trummorna är ju det som är bäst inspelat. 😉 Amen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wavebreaker Postat 9 januari 2013 Dela Postat 9 januari 2013 Känns som jag är lite sent ute.. Men F that! So it begins.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 9 januari 2013 Dela Postat 9 januari 2013 Äh, du har hela sex dagar på dig. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 9 januari 2013 Dela Postat 9 januari 2013 (redigerat) Ett bra trumljud är väldigt subjektivt 🙂 Problemet med denna typ av musik och just virvel kan ju vara läcket, du vill åt "smacket" och botten, utan att lyfta fram massa skräp. mvh Jon Lösningen på det är väl att lyfta allt skräp. 😉 Redigerat 9 januari 2013 av drloop Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 10 januari 2013 Trådstartare Dela Postat 10 januari 2013 Ni har idag fem dagar på er att göra klart mixen och ladda upp. Tanten i inlämningen stänger luckan prick 23:59 på tisdag 15 januari. Om ni redan har lämnat in en mix och känner att den skulle behöva några justeringar går det bra att skicka en uppdaterad mix fram till och med tisdag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mojje Cruncher Andersson Postat 11 januari 2013 Dela Postat 11 januari 2013 FAAAAAAN! Jag hinner inte! Sorry boyoz men måste på jobb i utomlandet. Såg fram mot detta som attans men tiden räcker inte till. Lycka till alla som medverkar! Piiiz bangeeerz! /Mojje Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 11 januari 2013 Trådstartare Dela Postat 11 januari 2013 Ah, va tråkigt. Om tiden mot all förmodan skulle räcka till är slussen öppen till 23:59 nu på tisdag. Det viktiga är inte att man vinner utan att man har roligt. Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Bättre en fågel i handen än tio i skogen. Och alla andra visdomsord som kanske eller inte kanske inte passar vid sådan här tillfällen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BurninSven (oregistrerad) Postat 11 januari 2013 Dela Postat 11 januari 2013 (redigerat) Oki då ser jag fram emot att få höra på hur ni gjort med trummorna och hoppas att jag inte blir besviken som i förra tävlingen. Ska kolla upp min nya mix i monitorerna idag och sen går den iväg. Redigerat 11 januari 2013 av BurninSven Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mojje Cruncher Andersson Postat 11 januari 2013 Dela Postat 11 januari 2013 Ah, va tråkigt. Om tiden mot all förmodan skulle räcka till är slussen öppen till 23:59 nu på tisdag. Det viktiga är inte att man vinner utan att man har roligt. Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Bättre en fågel i handen än tio i skogen. Och alla andra visdomsord som kanske eller inte kanske inte passar vid sådan här tillfällen. Jo tack!!! Förjäkla tråkigt då denna typen av tävling är riktigt kul. Jag landar i Sverige igen på tisdag. Hinner jag göra en scrapmix på kvällen där så tankar jag upp den!!! Mohahahah!!! Ibland klaffar det inte bara! Piiiz! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kennethf (oregistrerad) Postat 12 januari 2013 Dela Postat 12 januari 2013 Det är inte ofta jag gör väsen av mig här, förra tävlingen mixade jag men hann inte skicka in. Eftersom jag har äntligen fått igång min analogmixer så har jag testat att mixa genom den och det ska bli kul och höra skillnaden på alla bidrag. kul att man fick ett "ordentligt" projekt att sätta tänderna i med många kanaler och en bra låt. Tack för ett bra och roligt initiativ! //Kenneth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
desvaenger Postat 12 januari 2013 Dela Postat 12 januari 2013 Bidrag inskickat! Det blev blev kanske inte så bra som jag hade önskat men det är roligare att vara med än att dra sig ur. Nu längtar jag tills röstningen! 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.