Jump to content
Annons

Studioforums mixtävling no. 2 - Supralunar


joachime

Recommended Posts

drloop (oregistrerad)

Apropå gurkor. Är det någon som planerar att reampa på riktigt? Med stärkare och så?

Gjorde pressgurka idag. Reampa?

Stärkare, nej det blir inget starkare än ättikssprit, om det var det du menade?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Gjorde pressgurka idag.

Du komprimerade?

Stärkare, nej det blir inget starkare än ättikssprit, om det var det du menade?

Blir det inte då en massa sura toner? 😛😄

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Måste man göra åkningar och skit kan det inte bara få bröla fullt skaft hela tiden så oändligt mycket lättare då. Det fattas en gura på en sida (i mitt fall höger) inledningsvis vem fan har tagit den 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Låter det bra behöver ingen åka.

Men min gissning är väl eftersom du frågar att det behövs eller hur? 😉

Fanns väl spår där du kunde reampa själv gurkorna som joachime sa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Måste man göra åkningar och skit kan det inte bara få bröla fullt skaft hela tiden så oändligt mycket lättare då.

Det är ju så att det är sällan ett instrument står stilla i en mix. Men det behöver inte vara så mycket. Visst det blir mer jobb så klart men värt det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Joachime: Vilken RMS ska man sikta på för att slippa så lite efterprocessing som möjligt? Tänker att denna låten bör hamna mellan 8 och 10, men samtidigt vill man ju undvika att pressa i onödan.

mvh Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Du komprimerade?

Blir det inte då en massa sura toner? 😛😄

😆 :lol:

Okej that's it... Marsch upp på ditt rum! Du får inte se hur filmen slutar 😠😛

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Joachime: Vilken RMS ska man sikta på för att slippa så lite efterprocessing som möjligt? Tänker att denna låten bör hamna mellan 8 och 10, men samtidigt vill man ju undvika att pressa i onödan.

mvh Jon

Apple och andra typ Spotify har väl mer eller mindre tagit rms runt - 12 dbfs som något slags riktmärke.

Sympatiskt då man inte behöver ha ihjäl en låt för att vara loudest, min hemmamastrade låter lika starkt som metallicas sönderkomprimerade. 🙂

Så om jag vore Joachime skulle jag sikta någonstans på -12 till -14.

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

😄 Hehe det bidde inga åkningar utan fullt ös medvetslös. Som vanligt låter det säkert jätte hårt och massor mid men... i mina lurar står man ut i alla fall. Kort sagt min första och förhoppningsvis sista revision har stämplat in och sent blev det 😄

Vid gurasolot blev jag lite ställd och tappade tråden en del och visste inte riktigt vad jag skulle hitta på för skoj så jag blundade och körde på istället.

Kan vi införa en AKG K240 klass till min fördel, skulle uppskatta det.

Skulle oxå uppskatta svar på om det är ok att köra min mix av låten när jag sänder web TV, givetvis med full credit.

Redigerat av BurninSven
Link to comment
Dela på andra sajter

Apple och andra typ Spotify har väl mer eller mindre tagit rms runt - 12 dbfs som något slags riktmärke.

Sympatiskt då man inte behöver ha ihjäl en låt för att vara loudest, min hemmamastrade låter lika starkt som metallicas sönderkomprimerade. 🙂

Så om jag vore Joachime skulle jag sikta någonstans på -12 till -14.

Låter rimligt. Då kan man skippa limitern helt och hållet med andra ord. Tänkte färdigställa mixen under dagen, kul och ganska enkelt låt att mixa tycker ja.

mvh Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Så nu är jag klar. 🙂 Tyckte första gångerna jag lyssnade på materialet att låten inte var i min smak. Men den har växt rejält sen dess. 😎 i alla fall så är det samma sak som med förra tävlingen. Har inte fått tillbaka pm-funktionen och Olsberg vägrade ens svara på mina mail om det. Nu är ju inte han kvar så vet inte vem det är nu eller om det blir ändring? 😐 Så behöver mailadress för att skicka länken till mitt bidrag.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Om jag får spela låten när jag sänder web tv.

Du bör nog vara väldigt tydlig med att det är din mix du vill spela upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bidragen laddar ni upp på sprend eller liknande. Eller så kan ni ladda upp direkt till min dropbox via dropitto.me. Ange då supralunar som lösenord.

Så behöver mailadress för att skicka länken till mitt bidrag.

Jag skickade mitt bidrag direkt till joachimes Dropbox.

Edit: Citat

Redigerat av BluesBoy
Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Efter att tävlingen är avgjord kan jag tänka, annars vet man ju vilket bidrag som är ditt...

/Jon

Jo men det är väl klart men jag är inte så säker på att det hörs så väl att det är min mix.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Jag skickade mitt bidrag direkt till joachimes Dropbox.

Aha det hade jag missat. Men det gäller väl att veta att det är mitt? Laddar upp just nu i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt Cubase krashade delvis, vilket resulterade i att alla instanser av EQ:n equality tappade sina inställningar när jag sedan sparade.. så jäkla tröttsamt. Som tur är har jag inte använt den jättemycket i detta projektet, men jag vet inte om jag orkar ta tag i projektet igen och dra ihop skiten. Jag som närmade mig slutfasen med bara lite rides av gitarr, sång och lite småpill kvar.

Funderar på att fulmastra en mycket tidig bounce och skicka in istället. Vi får se vad orken räcker till. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Mitt bidrag heter bsven1 om jag inte minns fel kom det fram?

Fortfarande inget svar på min förra fråga hur ska jag tolka det?

Redigerat av BurninSven
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Har fått in ett bidrag som heter Supralunar.wav

Kan det vara ditt?

jäpp. skickade deb vid runt 16.30 igår.

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Ok tack då vet jag.

Men jag har ju sagt att det handlar om efter tävlingen är färdig.

Det framgick ju ganska tydligt vid förra tävlingen att majoriteten föredrog mastodontarbetet att lyssna på hela klabbet och inte ta det lite undan för undan. Så jag tog för givet att så är inställningen även när det gäller den här tävlingen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...