Jump to content
Annons

DAw, vilka inerface


sofist

Recommended Posts

har möjlighet att investrea- vilket ljduikort/ ad/da-omavandlare är ansett som dels stabilats och har stort omgång, är inte ute efter en paketlösning med allt i ett , såsom RME ufx, UAD apollo, jag är ute efter minnst 8 kanaler, kommer använda outboars +

pluggar. men vilket ljudinterface + /adda-omvandlare bör man satsa på då.? synpunkter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Apogee Rosetta möjligen! Vill du ha "färgen" av dina outborads bör du ha så transparent AD/DA som möjliigt.. Fast lurigt nog lär t.om en billig Behringer AD/DA 8000 duga bra också! 🙂

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan säga som så att på senare tid (ca 5 år) går det inte att höra någon skillnad alls i princip då det gäller ad/da omvandling.. Det man kan höra skillnad på är väl i så fall de

analoga kretsarna.. Men man behöver inte vara rymdforskare för att byta ut ev. LM741 mot Burr - Brown OPA4131. Sen ska det synkas digitalt så har ju faktiskt RME fantastiskt

klocka tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en enorm skillnad mellan omvandlare och omvandlare. För mig är Lynx det enda godtagbara, men det kostar en del. Vet inte exakt vad det ligger på nu, men ett Aurora-rack är enkelt men sjukt bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en enorm skillnad mellan omvandlare och omvandlare. För mig är Lynx det enda godtagbara, men det kostar en del. Vet inte exakt vad det ligger på nu, men ett Aurora-rack är enkelt men sjukt bra!

Du kanske missförstod mig!? Jag menar att själva AD/DA omvandlingskretsen är det ingen större skillnad på men det man däremot kan höra skillnad på är den analoga

signalkjedjan i själva AD/DA konverterna. T.ex Lynx Aurora använder just Burr - Browns kretsar på analogsidan. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...