Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hallå alla, jag är värdelös när det kommer till sånt här så jag tänkte kolla med er som kan om det finns en sida där man kan hitta allt detta på samma ställe? lurarna ska kunna sitta i ett 3,5 tums uttag och så ska det helst vara XLR kabel ansluten mic och ljudkort, jag antar att det finns kablar på den sidan med.

Ska funka till PC

Windows 7/8 64

Tack i förväg

Edit:

Mic stativ för bord och mic skydds platta behöver jag till det med men det finns väll där med antar jag

Redigerat av FrozdY
Annons
Postat

Om du tänkte skaffa ett separat ljudkort, varför låser du dig vid en 3,5mm (inte tum) minitelekontakt?

Ljudkorten har förmodligen 6,3mm telekontakt men du kan isåfall koppla på lurar med 3,5mm kontakt i en adapter.

Presonus Audiobox Studio är mitt tips på riktigt prisvärt paket för den som inte har höga krav.

Ljudkort, mikrofon, kabel, hörlurar och inspelningsprogram.

Bordsstativ och puffskydd

Postat (redigerat)

det är 3,5mm jag menade, kollade på mythbusters samtidigt så man skrev det i stället 😛 men i alla fall, ljudkortet kör väll inte XLR? anledningen till att jag behöver det är för att det är dom ända kablarna vi har på jobbet så man skulle kunna "låna dom på obestämd tid" och testa dom micarna vi har där och så.

Sen vill jag ha sjukt bra ljud ut i micen, någon som inte tar upp för mycket runt omkring sig.

Redigerat av FrozdY
Postat
ljudkortet kör väll inte XLR?
Det är combo-kontakter. Det är XLR och telekontakt i samma ingång, så du kan koppla in två mikrofoner med XLR-kabel.
Sen vill jag ha sjukt bra ljud ut i micen, någon som inte tar upp för mycket runt omkring sig.
Då kanske du ska använda en enkel handmik (njure/cardioid) i ett stativ istället för stormembrans kondensatormikrofon.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.