Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det här är väl inte enbart en teknisk fråga men jag ställer den ändå 😛. När jag ska spela in från mitt klaviatur tycker jag att det är väldigt svårt att få allting att stämma i rätt takt. Oftast ligger de olika stämmorna någon liten störande tiondels sekund fel och det hela låter väldigt märkligt. Nu tänker ni såklart, vilket simpelt problem han har ju helt enkelt ingen taktkänsla 😄, och det kanske spelar en liten del i det hela. Dock så tycker jag att det låter rätt när jag spelar in det så jag gissar att det är någon inspelningsfördröjning som ligger och jävlas.

Har även vissa problem att hitta rätt tempo (med tempo track inställningen) så att blippljuden kommer i rätt takt vid inspelning så jag funderar även lite på hur "Merge tempo from tapping" fungerar?

Men den stora frågan är såklart tips på hur man ska få rätt takt på alla stämmorna 🙂?

Annons
Postat

Spela in flera stämmor på rad i samma spår och koncentrera dig på att verkligen vara med på noterna.

Sen går du in i key editorn och där ser du ju exakt hur det ligger till.

Kan ju vara att du har för lång fördröjning på signalen vilket är en annat problem för dig isåfall.

Jag sökte på forumet om det där förut och hittade en del om det där gör det du med.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.