Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, hade tänkt köpa ett par Beyerdynamic dt880 för slutmixning, de är på 250 Ohm så jag undrar om mitt ljudkort (konnekt 8) kan driva dessa, antingen från frontutgången eller från någon av dem där bak?

Annars får jag införskaffa antingen andra lurar eller en hörlursförstärkare!

Tack!

• 2 månader senare...
Annons
Postat

Hej!

Jag kör Beyer-lurar på mitt Konnekt 8 och det funkar OK, däremot vet jag inte vad min modell heter och vilken impedans de har men det kan jag kolla upp det ikväll.

Men nu när hittat någon mer som har Konnekt 8 måste jag passa på att fråga. Jag har precis skaffat ljudkortet och Cubase AI4 men får det inte att funka som det ska på min stationära dator (Win XP) som är dedikerad bara för musikproduktion. Jag har säkert suttit och labbat i 15-20 timmar men lyckas inte få till följande:

- spela in audio: med ansluten mik så indikeras insignal nere till höger i Cubase "transport panel" men inte på audiokanalen så inte blir inspelat. Jag hör insignalen i lurarna.

- lyssna på audio, får inte ut något ljud när jag kör demo-projekten från Cubase tutorial som följde med Cubase. Men när jag t.ex öppnar ett projekt från Studios "Mixologi" så hör jag ljuden och kan labba med dem.

- midisignaler går att spela in men inget hörs, har provat att ladda in färdiga midifiler också men jag lyckas inte få något ljud ut.

Det är säkert någon inställning i Konnekt jag missat. För det måste väl gå att konfigurera Konnekt 8 så att jag kan jobba i Cubase utan att hoppa tillbaka till Konnekt 8 och ändra inställngar beroende på vad jag ska göra? Har även provat att läga in Cubase på min laptop (Win XP) och kör via datorns interna ljudkort och jag fick det att funka på 15 minuter. Tacksam om du kan stötta med din erfarenhet.

mvh

/Håkan

Postat

Fel, fel, fel av mig: Det är "Konnekt Live" jag har men konfigurationsmässigt bör det inte skilja mycket mot Konnekt 8. Ändå tacksam för hjälp.

//Håkan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.