Jump to content
Annons

Angående musik- och ljuddesign på distans (Sundsvall, Dalarna, Örebro)

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag har precis kommit in på och ska gå den distansutbildningen (i Sundsvall. Jag kommer studera 50%, alltså halvtid.

Jag fick äntligen tummen ur och bestämde mig för att satsa. 2-3 år av mitt liv på att försöka självförverkliga mig själv.

Jag undrar även jag om någon har gått utbildningen och kan berätta lite grann?

Tanken är egentligen i första hand att kunna ha en inkomst samtidigt som jag kan sitta mina 8-12 timmar om dagen. Samtidigt är jag säker på att jag kommer att kunna tillgodogöra mig mycket gällande mixning och även teoretisk kunskap.

Det jag undrar mest över är ändå hur pass krävande utbildningen är? Är det krävande studier eller kommer jag ha gott om tid för mitt eget musikskapande?

Redigerat av Sheenius
Annons
Postat (redigerat)

Jag går den på helfart (bor också i Sundsvall). Jag är snart klar och kan konstatera att kvaliten varierar ganska mycket från kurs till kurs och även mellan de olika lärosätena. Det har känts som om programmet fortfarande varit i teststadiet ibland. Kurserna har varit allt ifrån riktigt dåliga till riktigt bra men förhoppningsvis blir de bättre och bättre. Överlag helt ok.

Jag tror inte det blir några större bekymmer tidsmässigt på halvfart men det beror ju så klart på vad övriga plikter kräver av en. Blir stressigt ibland på helfart men det beror ju mycket på hur man fungerar själv också. Jag är en sån som gärna gör allt i sista sekund så jag har väl fått skylla mig själv ibland. Vissa kurser kräver mer läsning än andra mer praktiska, så det varierar där med. Har hur som helst många gånger önskat att jag kunde läsa på halvfart istället då det kan bli rätt körigt under vissa perioder.

Jag har ändå kunnat ta det hyfsat lugnt under en stor del av utbildningen så den är nog inte särskilt krävande överlag.

EDIT: Sundsvall, Dalarna & Växjö även här

Redigerat av Radiomorph
Postat

Går denna just nu faktiskt (även om min är Sundsvall, Dalarna, VÄXJÖ). Halvtid på distans. Kombinerade detta tidigare med heltidsjobb utan problem. Det blir vad man gör det till.

De flesta studier inom humaniora, samhällsvetenskap, konst och kultur osv, kan dessvärre inte sägas vara särdeles krävande om man jämför med civ.ing i teknisk fysik eller de gamla 20p-tentorna för juristerna. När jag läste press, lingvistik och litteratur under ett antal år var det inte många knop i timmen. Du får ju icke desto mindre läsa på och skriva ner det som krävs av dig, men det handlar inte om många timmar i veckan. Många kan dock bli negativt överraskande av mängden ellära som ligger (i alla fall i mitt fall) rätt tidigt, men det är bara att döna igenom.

• 4 veckor senare...
Postat

Det har vart helt olika beroende på vilken kurs du läser just för stunden. Vissa kurser kräver mer tid av dig då du skall läsa igenom en hel del böcker, i el-läran går man igenom en hel del mindre ekvationer, vilket kan ta lite tid om man inte är så haj på matte. Men oftast har det vart rätt lugnt och man har haft goda deadline-tider på de olika momenten. Jag har inte haft problem att jobba 50-100% vid sidan om studierna.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.