Jump to content
Annons

cborg

Recommended Posts

Annons

Hur menar herrn? Menar du som i kataloger eller gruppera samma typer av pluggar från olika tillverkare.. typ Kompressorer, Reverb e.t.c?

Exactemente!

Med VST2-pluggarna kan man ju bara lägga dom i en mapp så grupperas det därefter.

Men de här nya VST3-pluggarna funkar inte det med. Och de lägger sig där de själva vill. Det blir rörigt som fasen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah läste nu att du skrev VST 3

Hmm dom har jag inte provat att flytta runt men frågan är om det inte går att göra med ett fulhack 😄 det som är dumt med alla dessa ändringar är att uppdateringar av programmet brukar nolla dem. Ska kolla imorrn

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Det går inte att organisera utan att hacka .dll-filerna. Jag har sökt igenom hela jäkla internet efter lösningen på detta problemet, men det verkar inte finnas.. Steinberg gör inget åt det trotts år av klagomål från flertalet användare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tog tillfället i akt att undersöka frågan och det verkar vara närmre än vi tror..

Saxat från Steinbergs Cubase forum där Helge Vogt ( Cubase produkt manager) hade svarat:

RE: No plugin manager in Cubase 7?

Hi all,

like Marcus already pointed out, the Search function is a first step to ease plug-in inserting. However, we fully understand that this is no near a replacement for a serious plug-in management system and we will therefore implement one in a future Update. We aim to get in this in the 7.5 Update, though it is too early to judge if it will make it in time.

Cheers,

Helge

Så.. har du köpt C7 än CB? så kanske de har råd att låta någon programmerare jobba klart den till mellandagarna 😄

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg det. Så kanske till åttan då. Kanske.

Jag kör med "Jag tror det när jag får se det" gällande Steiny. Så, nä ingen uppgradering än.

Men så småningom sugs man väl in i vortexen. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Faktum är att det verkligen känns,- äntligen kanske man ska säga, som de öppnar sig mer mot vad användarna tycker.. Har inte sett så mycket offentlig aktivitet från dem på hundra år

Fantastiskt om det kan göra produkten bättre och magkänslan säger att det är ett bra steg i rätt riktning.. även om jag inte heller tror't förrns jag ser't så är jag läskigt förtjust i att ha det senaste oavsett om det smäller eller inte.. C7 var ingen trampmina direkt..mer som en liten mini-kina med fuktig stubin.. 😄

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Dom kanske har börjat känna av sitt dåliga rykte.

Visst är det bra om är lite mer aktiva men jag förväntar mig inte att de infriar något av det. Förrän jag ser det.

För det som dom säger är ju bra. 😄

Nåja, det kanske får bli lite återgång till hacker-mode på det där med VST3-organiseringen till helgen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppdatering:

Tillfälligt funkar det bättre för mig att sortera på tillverkare. Går att ställa in i preferences. Så ingen hackermode behövs (tur det, brukar kosta mer än det smakar oftast).

Kollade upp Steinys forum igen och upptäckte att den första förfrågan på detta var augusti 2009. Efter en ny trådstart i januari 2011 kom ytterligare en kommentar från Steiny själva att det borde vara rimligt att ha i programmet. Alldeles nyligen låstes den tråden efter lite påpekande om att de fortfarande inte hade fixat det till C7 ....

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes sir, det funkar bättre för mitt sätt att tänka och dom pluggar jag har. Det är för att det ska vara lättare att bläddra upp från kontrollern också. De lägger sig i den ordningen bara rakt upp och ned.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...