Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Admin får flytta eller radera ifall denna tråd är i fel avdelning.

När jag stod på jobbet och frontade lite varor dök det upp en fråga så enkel men ack så svår att svara på 😉

Om man vill bli signad försöka nå ut med sin musik och till följd av detta kunna leva på spelningar osv.

Är låtarna man lägger upp på tex soundcloud körda? Kan man andvända låtar som man redan lagt upp på olika sidor som demos för inskick till olika skivbolag ?

Letade runt lite på google och fick inget konkret svar dock så är kl 2 på morgonen och jag trött efter flera timmars jobb i studion^^

MVH

Ankerberg

Annons
Postat

Eller så vändar man sig till rätt skivbolag bara.

Jag spelar bland annat enmanna-powermetal och såklart var nästan inga metalbolag intresserade pga enmansaspekten förns jag stötte på ett som släpper lite vad som helst typ, fast ändå bara rätt bra grejer...

Fast har fått enormt med stöd förutom skivsläpp även i form av inköp av utrustning och sökande efter sångare till mina projekt.

Det enda som Stormspell inte sysslar med som jag kunde önska dom gjorde var att anordna turnéer och spelningar åt banden. Men iochmed att jag inte har några planer i närmsta tiden att lira live med projektet så gör det inte mej nåt hehe

Dessutom är jag inte "signad", har aldrig skrivit på nåt kontrakt. Allt sker helt utan massa jävla byrokrati-tjafs. Mycket skönt!!!

Dealen är typ han släpper 1000 ex sen kan jag få % för varje såld skiva, eller så får jag 200 ex och säljer själv vilket kan ta längre tid utan kontaktnät men jag får ihop mer i slutändan.

Knappast nåt man kan leva på dock. Mycket DIY över detta å kanske inte det du är ute efter antar jag.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.