Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Försöker installera Reason för att använda i demo mode. Kommer bara till en ruta där det står; please

insert disk 1 and click ok. Är det någon som har en lösning på detta.

Annons
Postat

Laddade du ner versionen som är 1 GB? Eller 3 GB?

Postat

Får försöka maila propellerhead. Undrar om man kan skriva på svenska?

Men det kan man tydligen inte göra om man inte har registrerat sin produkt. Schack matt.

Postat

Hur långt kom du? Installerat och klart och cd1 kommer vid första uppstart eller? Det ska finnas en orkester och en factory rfl fil i loadpoint. Om inte brukar den vilja ha dvd för att få in dessa filer. Innehåller ljud biblioteket.

Postat

3 GB är rätt, som sagt. Då är ljudbankerna med i paketet, annars brukar programmet fråga efter skiva med ljudbankerna på.

Hur packade du upp zip-filen? Bevarades mappstrukturen när du packade upp zip-filen? Dvs. alla bin-filer ligger i samma mapp som exe-filen.

Postat

Jag vet inte vad jag håller på med. Trodde att jag skulle kunna dubbelklicka på exefilen jag laddade hem, men det leder till

att meddelandet "please insert disk 1" dyker upp efter det att jag fått igång installationsprocessen och fått frågan om jag

vill "create a desk top icon". I mappen jag laddade hem ligger förutom exefilen en mapp som heter sound banks och ett antal

mediafiler som heter install Reason 1-9 vilka inte går att spela upp i VLC.

Postat
I mappen jag laddade hem ligger förutom exefilen en mapp som heter sound banks och ett antal

mediafiler som heter install Reason 1-9 vilka inte går att spela upp i VLC.

Det är inte mediafiler, även om de heter .bin som imageformatet som VLC kan spela upp ifrån, utan komprimerade installationspaket. Gissningvis är det något fel som gör att exe-filen inte hittar Install Reason 1.bin m.fl. Har du provat Windows inbyggda zip-program för att packa upp? Eller 7-zip?
Postat

Det är inte mediafiler, även om de heter .bin som imageformatet som VLC kan spela upp ifrån, utan komprimerade installationspaket. Gissningvis är det något fel som gör att exe-filen inte hittar Install Reason 1.bin m.fl. Har du provat Windows inbyggda zip-program för att packa upp? Eller 7-zip?

Nä. Det som hoppar upp är IZArc som jag väl har laddat hem nån gång. Var ligger Windows inbyggda? Besynnerligt detta, och tack för hjälpen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.