Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Funderar på att köpa mig en midi-klaviatur som jag ska använda då jag skriver lite låtar i cubase. Letar efter ett med 61 tangenter och lite rattar och sliders som man kan ställa in till vad man vill. Har då hittat både miditech i2 control 61 och M-audio Oxygen 61 och de verkar vara ganska precis vad jag vill ha och samtidigt väldigt lika.

Nu undrar jag om ni här på forumet har några egna erfarenheter om dessa klaviaturer eller om ni vet något som helt enkelt gör att man kanske vill ha det ena istället. Just nu är jag väldigt lättpåverkad och har ingen åsikt så kör på! 😉

Annons
Postat

miditech har jag inte testar men har haft både oxygen och axiom och gillar dem inte. Leta efter ett bättre begagnat novation sl midikeyboard istället... Grymt trevligt med deras automap...

Postat

Aha okej, såg deras automap nu också och den verkade ju himla trevlig!

Är det någon som har några andra erfarenheter eller åsikter? Det är fritt fram! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.