Terror Postat 9 december 2012 Postat 9 december 2012 Hej där. Ni som känner till mig här vet att jag hållt på med projektet 'Nomentory' sedan jag blev medlem här. Vi har fått ut våran första skiva, vilken jag själv skulle ge betyg 6/10. Vi håller nu på att skriva våran andra skiva. Det är jag som gör all musik hos mig, och Jonatan Storm gör all sång uppe i Norrland. Vi har aldrig träffat varandra. Vi har fått ganska fina kommentarer från diverse medlemmar här på forumet när jag slängt upp några olika mixar. Så jag tror faktiskt att det kanske är dags att slänga in lite extra kol i elden och lägga i en högre växel. Vi behöver nog fler medlemmar. Jag är inte den vassaste kniven i lådan när det kommer till mixning eller super-duper-tight gitarrspel. Vore kul att ha fler folk som verkligen är duktiga på sin grej! Jag har: * En Schekter ATX solo 6 * En Kemper profiling amp * Steven Slate 4 * Massa drum samples av Cameron Mizell (Chango Studios), Memphis May Fire-trummor ect * Massvis med pluggar mm Egentligen gör det ju inte så mycket om ni bor utanför Stockholm, men visst skulle det underlätta om vi kunde sitta under samma tak och skriva. Om man bor på avstånd kan man alltid skriva post-production på håll, för att sedan gå in i en studio tillsammans i 2-4 veckor och spela in skivan. Vi är öppen för diskussioner.. men vi förväntar oss att ni har goda kunskaper om ett DAW (så ni kan spela in), att ni kan hantera erat instrument tillräkligt bra, är 20+, har någorlunda god förmåga att skriva musik. Vi är väldigt breda i våran musiksmak. Jag skulle säga att mina favoriter är Avenged Sevenfold, Memphis May Fire, Dream Theater, Metallica, As I Lay Dying, Lamb of God. Och man kan faktiskt höra referenser från dem flesta i våra productioner. Vi har väl inte riktigt funnit våran stil än, då vi har så bred smak. Sångaren låter väldigt likt Randy Blyth från Lamb of God btw. Vi har en ganska god grund. Vi har runt 3.000 fans på Facebook, ett gäng låtar uppe på nätet, en skiva på Spotify, iTunes, Amazon ect. Så förutsättningarna är bra. Vi har god kontakt med våra fans. Ger ut mycket gratisskivor i tävlingar mm. Men vi ser oss absolut inte "like a big shot band". Vi är väldigt down to earth och ödmjuka båda 2. Ingen utav oss gör detta för pengarna, utan endast för att vi älskar att göra musik. Vi bryr oss egentligen inte om vi tjänar pengar på det eller blir stora, men visst VILL vi kunna sluta jobba och bara hålla på med musik 24/7, men vi tar det som det kommer helt enkelt. Våran nya skiva kommer antagligen bli masterad av samma kille som mixat och masterat bland annat Memphis May Fire. Han är anställd av Rise Records. Vilket är skivbolage bakom de största namn inom Metalcore idag. Här är några länkar ni kan spana in om ni vill höra/läsa/se mer: Spotify: Nomentory Facebook: https://www.facebook.com/Nomentory?bookmark_t=page Youtube: http://www.youtube.com/user/RustyNotesTV?feature=mhee Material vi jobbar på just nu: Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Har ni några frågor är det bara hojta till! 🙂
crillemannen Postat 9 december 2012 Postat 9 december 2012 (redigerat) Jag har ju sagt det innan men det låter jävligt bra. Kanske lite väl blandat på de klippen. Tycker väll generellt att klipp nr2 är ett ganska utjatat koncept, då gillar jag personligen mer utav det där southern riffandet med go ride som i första klippet. 3låten var ju hur grym som helst jäkligt bra slingor på sången, snyggt som tusan! Jag är väll själv för upptagen för att binda upp mig i ett sådant projekt men lycka till!!! Och jag tycker fortfarande jag borde mixa plattan sen 😉 Redigerat 9 december 2012 av crillemannen
Terror Postat 9 december 2012 Trådstartare Postat 9 december 2012 Jag har ju sagt det innan men det låter jävligt bra. Kanske lite väl blandat på de klippen. Tycker väll generellt att klipp nr2 är ett ganska utjatat koncept, då gillar jag personligen mer utav det där southern riffandet med go ride som i första klippet. 3låten var ju hur grym som helst jäkligt bra slingor på sången, snyggt som tusan! Jag är väll själv för upptagen för att binda upp mig i ett sådant projekt men lycka till!!! Och jag tycker fortfarande jag borde mixa plattan sen 😉 Ja du tycker de va haha ;D Ja, med fler bandmedlemmar kanske inte det ekonomiska skulle vara ett stort hinder längre 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.