Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan

Jag håller på med ett projekt arbete om musikinspelning i Cubase.. Har lagt upp mitt arbete i olika avsnitt av själva processen att spela in en låt..

Jag tänkte höra om man kunde få lite hjälp och tips som jag kan använda mej av.

Innan man börjar:

Hur ska man lägga upp allt teoretiskt sett, och hur ska man planera innan man börjar spela in en låt, vad bör man tänka på?

Innan inspelning av råmaterial:

Hur ska man bära sig åt/tänka på innan man spelar in det omixade

Tex för att få se rent ljud och så starka signaler som möjligt, med preamps, mixerbord m.m. Miljön/isolering osv..

Själva inspelningen:

Hur det är med clip nivå osv, hur nära man ska försöka komma 0 nivån, och vad det innebär osv

Om man ska låta allt vara orört och omixat tills allt är färdigt och först då börja ratta och ha sig när man mixar..

Tolka fritt! jag slumpade bara fram lite frågor som jag undrar över..

Tack på förhand //Micke

Annons
Postat

nämen bara lite ideer.. de e intressantare att veta hur folk gör än att veta hur man SKA göra liksom..

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Mer tack!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.