Terror Postat 7 december 2012 Dela Postat 7 december 2012 Behövs det sägas något? Herregud... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 8 december 2012 Dela Postat 8 december 2012 Är det en människa som spelar ? Skulle vilja se yngwie spela det där 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drängen Postat 8 december 2012 Dela Postat 8 december 2012 Imponerande var det allt! =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 8 december 2012 Trådstartare Dela Postat 8 december 2012 Haha de är helt stört!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 8 december 2012 Dela Postat 8 december 2012 Totalt ointressant. 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohnRick Postat 8 december 2012 Dela Postat 8 december 2012 (redigerat) Var det månne via den här han gick? http://recordsetter.com/world-record/guitar-player/13877#contentsection Det var inte många pitch bends han lyckades klämma in där inte f.ö. Men snabbt var det... Redigerat 8 december 2012 av JohnRick Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JJRockford Postat 8 december 2012 Dela Postat 8 december 2012 Hahahahaha, helt otroligt. Rena Matrix... Hur förklarar den neurologiska forskningen det där? Känns som om det borde vara fysiskt omöjligt att röra fingrarna sådär fort, och framför allt såpass länge och koordinerat. Försöker föreställa mig en kampsportskille som kunnat röra sig sådär mycket fortare än sina motståndare... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bullerbyn Postat 8 december 2012 Dela Postat 8 december 2012 Förstår inte riktigt vad det har med gitarrspel att göra? Lät dessutom ren skit... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 8 december 2012 Dela Postat 8 december 2012 Imponerande som en sorts idrott. Men inte som musik. Furt ljud. Fast han kanske är lika grym på att spela blues? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jon Rinneby Postat 8 december 2012 Dela Postat 8 december 2012 (redigerat) Sånthär har aldrig imponerat på mig, möjligen hade jag tittat en gång till om det var en apa som spelade. 🙂 /Jon Redigerat 8 december 2012 av Yllet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valle Postat 8 december 2012 Dela Postat 8 december 2012 Visst, upp till 300 bpm var det väl en aning imponerande. Men sedan blev det nästan lite... jag vet inte... fjantigt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 8 december 2012 Dela Postat 8 december 2012 Bara löjligt, lika som att se en person äta kokt ägg till frukost. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 8 december 2012 Dela Postat 8 december 2012 Sånthär har aldrig imponerat på mig, möjligen hade jag tittat en gång till om det var en apa som spelade. 🙂 /Jon Sånthär har aldrig imponerat på mig, möjligen hade jag tittat en gång till om det var en apa som spelade. 🙂 /Jon haha de va grovt elakt. Lite avundsjuk blir man i smyg. Jag tror Terror kan spela värrre än det där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Matthew L Postat 8 december 2012 Dela Postat 8 december 2012 Tycker det är lite underhållande att titta på ändå. Är ju inte gjort för att avnjutas som vacker musik precis... Mest imponerande är nog ändå hur han kunnat öva det stycket så många gånger utan att bli mentalt störd av uttråkning Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
vmbr Postat 8 december 2012 Dela Postat 8 december 2012 Imponerande, men nästan deprimerande med tanke på tiden han måste lagt ner på att bli så snabb. Faaaan var tråkigt det måste vara att sitta och spela de där till metronom dag ut och dag in 🤪 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 8 december 2012 Trådstartare Dela Postat 8 december 2012 Tycker det är lite underhållande att titta på ändå. Är ju inte gjort för att avnjutas som vacker musik precis... Mest imponerande är nog ändå hur han kunnat öva det stycket så många gånger utan att bli mentalt störd av uttråkning Håller med. Jag sitter inte och säger "fyfan det här måste vara världens bästa gitarrist". Tyckte bara att klippet var roligt. Tycker fortfarande att Petrucci är nr 1 in my eyes 🙂 Men visst, kul videoklipp iaf 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Horras Postat 8 december 2012 Dela Postat 8 december 2012 Vilken snabbhet! 🙂 Det vore kul att räkna hur många toner som blev rätt. Det ska väl vara 16-delar i Flight Of The Bumble Bee, och det spelar han ju i början i de lägre tempona. Mot slutet spelar han sitt eget tempo (upp och ner) över metronomens puls, även om det går otroligt snabbt så prickar han inte in många 16-delar där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Horras Postat 8 december 2012 Dela Postat 8 december 2012 Eller så går det så snabbt så ljudet förvrängs på vägen till mina öron! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 8 december 2012 Dela Postat 8 december 2012 Mjo, det var ju galet snabbt det där 😑 Tänkte på en sak; där längst ner på BPM-listan har det smugit sig in ett skönt fail; "999 BMP". Kul. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bullerbyn Postat 8 december 2012 Dela Postat 8 december 2012 Efter att själv spelat gitarr i snart 30 år så är fortfarande mina förebilder på gitarr så långt ifrån de "normala" gitarrgudarna man kan komma. Visst, jag gillar Hendrix men när folk snackar om Satriani, Petrucci, Vai å annat elände?!?! Antar att det beror på att jag avskyr Metal till stor del. Har ju rötterna i tidig punk så det har mer blivit att man gillar ett visst uttryck än hur folk förväntas kunna spela. Gillar mer jävlaranamma än att allt ska vara så duktigt liksom. Därför har jag så extremt svårt att förstå varför man siiter och runkar gitarr... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valle Postat 8 december 2012 Dela Postat 8 december 2012 Efter att själv spelat gitarr i snart 30 år så är fortfarande mina förebilder på gitarr så långt ifrån de "normala" gitarrgudarna man kan komma. (...) Därför har jag så extremt svårt att förstå varför man siiter och runkar gitarr... Skälet till din oförståelse finns i de nio första orden i din första mening. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 8 december 2012 Dela Postat 8 december 2012 Här är ett exempel på hur hans egen musik låter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bullerbyn Postat 8 december 2012 Dela Postat 8 december 2012 (redigerat) Skälet till din oförståelse finns i de nio första orden i din första mening. Jag tror snarare skälet är Metal, där runkandet är mer utbrett än i annan gitarrbaserad musik. Ta tex. Mike Cambell http://en.wikipedia.org/wiki/Mike_Campbell_(musician) en fantastisk gitarrist enligt mig. Rätt långt ifrån det eviga gnidandet med pissigt gitarrljud dränkt i nåt surt metaldelay. Om vi nu bortser från mina fördomar gällande Metal så är det framförallt bristen på låtar hos många metalband. Kan väl också tillägga att jag själv spelat hård industrimetal en gång i tiden. Sen kom gubbigheten... ;-) Gillar dock fortfarande en del dödsmetal såsom Entombed. Redigerat 8 december 2012 av Bullerbyn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 8 december 2012 Dela Postat 8 december 2012 Ja det märks att han mixat det där själv. Gitarren högt som fan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 8 december 2012 Dela Postat 8 december 2012 (redigerat) Om vi nu bortser från mina fördomar gällande Metal så är det framförallt bristen på låtar hos många metalband. Och hur menar du att du kan bortse från dina fördomar när du kläcker ur dig? Bristen på låtar? Till skillnad från punkband som gör såna lysande låtar? Det finns ingen annan musikstil som har så mediokra låtar som punken alltid har haft. Det är ju hela vitsen med punken också. Redigerat 8 december 2012 av Die Hard Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bullerbyn Postat 8 december 2012 Dela Postat 8 december 2012 Och hur menar du att du kan bortse från dina fördomar när du kläcker ur dig? Bristen på låtar? Till skillnad från punkband som gör såna lysande låtar? Precis! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 8 december 2012 Dela Postat 8 december 2012 Bra tråd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wonko Postat 8 december 2012 Dela Postat 8 december 2012 Alla dessa rekordvideor lämnar mig alltid med en fråga: Varför har de inte sänkt tempot på inspelningen för att bevisa att han ligger tajt mot metronomen med riktiga 16-delar? 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 8 december 2012 Dela Postat 8 december 2012 Kan han spela så snabbt på fler låtar? Orkade inte titta på hela så jag spolade fram, men visst, det var larvigt snabbt. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 8 december 2012 Dela Postat 8 december 2012 Fantastiskt roligt! Fan jag garvar högt. Skön snubbe. Ja jävlar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.