Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nu har jag äntligen kommit loss med Beat Detective! En fråga bara till AOlsson och Tormentor: I texten AOlsson kopierade in här ifrån DUC:n, står det "Hit the "semi-colon" key to move the selection down to the next track....". Inte fasiken hoppar min selection ner till nästa track! Jag sitter på en MAC G4 Powerbook (bärbar) med M-box. Jag har provat att trycka på den knappen MED och UTAN att trycka "shift" (ska det "bli" ett semikolon skall man ju hålla in den knappen annars heter ju den knappen "komma" (,).

Vad gör jag för fel? Det blir lite jobbigt att markera varje nytt spår manuellt. Jag märker också att man gör extra mycket fel så här vid halv två-tiden på natten!

Annons
Postat

Hade samma problem förut...

OM det är samma på Mac är det Ö ner och P upp.

let me know if it works...

Postat

Japp, det var samma! "Ö" för att hoppa ner ett track och "P" så hoppade man uppåt. Aolsson, notera detta! Tack, pojkar! Nu har jag BD:at min första "riktiga" session trummor! Fasiken, det tog tid! Har dock lärt mig massor och min trummis har aldrig varit tajtare! Tänk, om fem år kan säkert BD jobba i realtid samtidigt som trummisen spelar!

Postat

Tabbar du dej igenom materialet i grupp eller bouncar du en stereofil och kör "generate" ?

prövat båda... har det varit krånglig musik harjag tabbat, är det än hyffsat rak pop låt så bouncar jag till stereofil, då går det snabbare.

Det i i alla fall min erfarenhet.

• 2 veckor senare...
Postat
Japp, det var samma! "Ö" för att hoppa ner ett track och "P" så hoppade man uppåt. Aolsson, notera detta! Tack, pojkar! Nu har jag BD:at min första "riktiga" session trummor! Fasiken, det tog tid! Har dock lärt mig massor och min trummis har aldrig varit tajtare! Tänk, om fem år kan säkert BD jobba i realtid samtidigt som trummisen spelar!

sorry, tänkte mig inte för.. det som kopierades från DUC'n var tänkt för amerikanska tangentbord.. vilket förövrigt det mesta i manualen är...

Vi europeer får tyvärr tänka till då det gäller kortkommandon designade efter tangetborden "over there"...

Postat

Antar att det gäller något annat kort kommando även t.ex. för att komma åt workspace när man imoprterar tracks från annan session?

Får det inte att funka med manualens.

Kanske är det läge på en sida/nitad tråd för alla dessa avikelser?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.