Jump to content
Annons

mätprogram


bullismusic

Recommended Posts

Jag akustikanpassar helt efter mätresultaten, det är därför jag är så förtjust i Auralex, man vet vad man köper och det är av hög kvalitet :-)

Annars tycker jag priset är väl så försvarligt med tanke på vad man får för pengarna, men ska kolla upp RPG Diffusor!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag var ironiskt. Auralex mäter... vad mäter dom efter? Mäter dom efter mitt rum? Jag lyssnar istället

och skiter i mätresultat. Gillar du auralex så ska du köra med det, jag kör inte med auralex jag kör

med något annat jag litar på 😉

Kan inte säga varesig det ena eller det andra, men vi får hoppas att dom helt enkelt har lagt det krut dom inte lagt på kundtjänst i sina produkter istället? Uppriktigt sagt något jag sett ofta på andra ställen :-)

Hur tycker du personligen dom har påverkat rummet? Känner du att det blivit bättre? *nyf*

Just allt sånt här med att finna bra märken tycker jag varit väldigt svårt då jag är självlärd, så för min del har jag fastnat för Auralex då dom kunnat ge mig direkta siffror på sina produkter och folk jag känner väl har sagt mycket gott om dom. Betyder inte nödvändigtvis att andra är sämre, bara att jag funnit det jag letade efter :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Gött att du hittat nåt du gillar, och även jag var ironisk ;-) Undantaget att bra företag kan ha pissig kundtjänst. Det är nåt jag sett fan så för mycket av...

Vad dom mäter är vilka frekvenser materialet är verksamt i, och har inget med rummet eller yttre faktorer att göra. Vet jag, som var fallet i den gamla studion (minns inte vad jag har här, men är ungefär desamma), att jag har noder i 128Hz så letar jag upp absorbenter som är effektivast i just 128Hz eller däromkring. Det är just därför sång-mickar är värdelösa till sånt här då dom inte berättar sånt ärligt.

Jag har haft mycket problem med akustik genom åren, och har nu lagt en hel del krut på det. Vad jag strävar efter är fullständig linearitet i min lyssning, och för att kunna nå det måste jag veta vad jag köper. Även om jag nästan uteslutande jobbar på gehör normalt sett så är det här alldeles för viktigt för att chansa med om man ska ha det som yrke. Sen tillkommer givetvis att utan bra placering så blir även den bästa akustikdämpning kass, men det är precis som med mixar eller matlagning; Oavsett hur bra komponenter man har så blir dom aldrig bättre än den som hanterar dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...