Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Ska som sagt kirra nytt ljudkort!

Krav:

Budgeten ligger på max 5000 spänn

2 mik/instrument ingångar

Låg latency för lir med gitarrpluggar!

USB eller FW

Har själv kollat lite på rme babyface och motu track 16 som verkar intressant men kom gärna med fler förslag!

Mvh PÄNK

Redigerat av PÄNK
Annons
Postat

Focusrite saffire pro 24 säger jag då. Har 2 preamps. Men även 2 analog inputs till Så 4 in om du har lösa preamps eller en mixer. + adat och spdif. Så du kan bygga ut till 14 in om behoven ändrar sig.

Men jag är jävligt nöjd med mitt. Rekommenderas varmt. Du kan köpa dsp modellen då får du dubbla lurar och noll latency effekter att använda vid trackning. Överlag focusrite jävligt bra grejjer för slantarna!

pme (oregistrerad)
Postat

Babyface. Fast den har bara en instrument ingång. Babyface är nu dessutom class complient så den går att använda till iphone/ipad/android/linux. Den har 5 dB bättre dynamik än focusrite. Det är 5 dB lägre brus.

Postat

Tack för svar! Babyfäjsen fungerar på win 8 också och det verkar tyvärr inte focusrite saffire serien göra just nu, så det går bort!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.