Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)
Behövdes det verkligen forskare för att räkna ut det där? Det har jag tänkt på många gånger och det brukar ju faktiskt funka att lyssna klart på låten för att få den ur skallen.

hehe precis.

Och varför vissa specifika låtar fastnar på huvudet är frågan. Skulle gissa vildt på att det hänger på dragningskrafter i tex Tonika, subdominant och Dominant. Låtar som har karaktär och drag av många andra som ger en ren självklarhet att det ska låta så??

Edit: Stavfel

Redigerat av addic59
Postat
Behövdes det verkligen forskare för att räkna ut det där? Det har jag tänkt på många gånger och det brukar ju faktiskt funka att lyssna klart på låten för att få den ur skallen.

hehe precis.

Och varför vissa specifika låtar fastnar på huvudet är frågan. Skulle gissa vildt på att det hänger på dragningskrafter i tex Tonika, subdominant och Dominant. Låtar som har karaktär och drag av många andra som ger en ren självklarhet att det ska låta så??

Edit: Stavfel

Jag tror inte ens den bästa låtskrivare kan förklara detta fenomen, jag tror det sker undermedvetet om man skriver en bra låt.

Uteslutnings metoden e väl det bästa sättet att nå målet på 😛

Postat

Tror det beror mycket på saker i texten som dyker upp i vardagen. En låt som den där jädrans tröjlåten dyker jue upp i hjärnan varje gång man får syn på nån som är stolt över sin nya tröja. 🙂

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Härligt att veta att mina skattepengar förvaltas väl. 😉

Postat
Härligt att veta att mina skattepengar förvaltas väl. 😉

Ja särskilt om du även betalar skatt i USA, Stinkey! 😉

Postat

Ja, se dessa forskare. Häromveckan var det där med chimpanser som gillade porrfilm, vilket föranledde följande kommentar från Jay Leno:

- Great guys... and HOW'S THAT CURE FOR CANCER COMING???

Postat

"Jag tror inte ens den bästa låtskrivare kan förklara detta fenomen, jag tror det sker undermedvetet om man skriver en bra låt."

Dessvärre fastnar ju usla låtar precis lika bra om inte bättre.

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Ja särskilt om du även betalar skatt i USA, Stinkey!

I've been known to do that, once up on a time.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.