Jump to content
Annons

Faktor:  

7 röster

1. 1. Faktor:

• 1 - Gasa ihjäl. Du suger!
      1
    • 2 - Nja.. inte så kul
      1
    • 3 - Ok, inget speciellt
      0
    • 4 - Lovande, jobba vidare
      2
    • 5 - Äg! Byxan blev blöt :-P
      0

Recommended Posts

Postat (redigerat)

# LÅTNAMN: Moving From Within

# ARTIST/GRUPP: Arete

# GENRE: noise/industrisynt

# LÅTLÄNGD:3:10

# KOMPOSITÖR:Mattias Andersson

# PRODUCENT:Mattias Andersson

# INSPELNINGSÅR: 2005

# FORMAT: mp3

# STORLEK: 4,5 MB

# STATUS: Beta

# LÅTLÄNK:

En låt som kom fram vid lek med en distad V-station. Inga trummor, lite "sång", mycket dist :-) All kritik välkommen, hellre hård och sann än osannt smek.

Edit: uppdaterad version

Redigerat av Arete
Annons
Postat

Inget jag skulle lyssna på. Det är en sån där låt som lika gärna kan vara genialisk som värdelös.. 😉 Men jag tycker det var för trist för att låta bra. Lite väl enkelt och extremt.. Tyvärr ger den en känsla av att det är någon som just fått sitt första musikprogram på datorn och lyckats hitta en knapp att trycka på. Gjort det och exporterat.. Men som sagt, det finns garanterat folk som skulle tycka att det var briljant. En fråga bara; klippar det?

//smulan

Postat (redigerat)

Här går gränsen för mig. Jag bara kan inte kalla detta för musik.

Eller har jag fel? Däremot skulle det nog funka skitbra som ljudeffekt i någon film/tv-program - typ "terror-tåg ur spår" eller nått! 🙁

Redigerat av Nad Sylvan
Postat (redigerat)
Här går gränsen för mig. Jag bara kan inte kalla detta för musik.

Eller har jag fel? Däremot skulle det nog funka skitbra som ljudeffekt i någon film/tv-program -  typ "terror-tåg ur spår" eller nått!  🙁

Den här är inte speciellt extrem, den har ju t o m en skönbar rytm :-)

Inte alla kopp te direkt, det kan jag hålla med om.

Och ja, den klipper. Och ja, det är meningen. Tycker om digitaldist :-)

Redigerat av Arete
Postat

Kul med något annorlunda, men jag hör inte texten!? 🙂

Lite tunga trummor kanske skulle passa till ...

Här är ett annat försök till industri-synth :rolleyes: :

Dansa (med mej)

Och ett test med lite maskin-ljud (tryckluft etc och en tysk film-sampling):

Postat

Texten ska vara ganska ohörbar, dock ska jag göra den lite lättare att höra än nu.

Har inte använt en trumma än så länge, men tror jag ska lägga till lite grejor.

Gillade maskinljudslåten, Alltid kul med konstiga ljud :-)

Postat (redigerat)

Lekt lite mer med den, uppdaterad version finns på länken längst upp. Mest EQ'at lite, tajmat om en gnutta, mixat och effektat "sången" lite bättre, samt lagt till några distade snares.

Redigerat av Arete
Postat

intressant.. det där med trummor låter inte helt fel..

Haha.. sjysst med klipping 😉 .. använder jag faktiskt på en kick i en ny låt, jag har exporterat en klippande kick och importerat igen, så att det inte ska klippa i låten.. för det är ju bara jobbigt 😉

//smulan

Postat

Precis, man får dra upp så det klipper sen bounca det till wave så man har lite kontroll :-)

Upptäckte att man inte ska bounca i 32-bit, då blev det ingen dist alls :-) Finns så fantastiskt mycket plats i 32bit.

Postat

Köp en DSI Evolver! Digitaldist i massor... 😄

Låter schysst det här! Tycker iofs att sången känns lite malplacerad på nåt sätt... Lite för "snäll"...?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.