Jump to content
Annons

Apple bekräftar att dom jobbar på en ny version av Logic

Jewnas

Recommended Posts

Har också tröttnat på att vänta. Gick till Studio One 2.5 och tänker inte gå tillbaka. Finns ingenting från Logic jag saknar när jag sitter vid SO 2.5

Tycker du inte att mixern är helt åt helvete i Studio One? Jag klarade inte av att inte snabbt kunna se och lägga till pluggar på spår..

Dela på andra sajter

Annons

Tycker du inte att mixern är helt åt helvete i Studio One? Jag klarade inte av att inte snabbt kunna se och lägga till pluggar på spår..

Nej då, keyboard shortcut för att få upp alla grtejer på kanalerna funkar apbra. Bra att man kan minimera spåren så dem blir smala ect. Drag n drop för alla pluggar funkar fin fint. Tom mellan spåren

Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...
Postat (redigerat)

Om och när nästa version av Logic (Logic X / Logic 10) lanseras så hoppas jag på att det blir möjligt att köpa och ladda ner mjukvarusynthar och andra pluggar från externa utvecklare på Mac App Store.

Nu har jag i och för sig redan en hel del synthpluggar och känner inte just nu att jag behöver fler, men förr eller senare kommer det ju en ny synthplugg som man vill ha.

Med Logic-pluggar på Mac App Store så antar jag att man skulle slippa eLicenser och USB-donglar. Priset skulle ju också bli lägre... Skulle ens Mac, eller dess hårddisk, "braka ihop", eller när man byter till en nyare Mac så är det ju bara att ladda ner tidigare köpta pluggar igen. Om man slarvat med Time Machine vill säga...

Jag har bl.a. Arturias V-Collection 2 som nu är uppdaterad till V-Collection 3. Paketet (VC 2) innehöll sex tjocka manualer, en till varje synth, en CD-skiva, en USB-dongel samt ett plastkort med serienummer och Unlock Code. Dessutom fick man vid registreringen och aktiveringen av syntharna en Aktiveringskod och ytterligare någon kod.

Och givetvis strulade aktiveringen...

Det vore skönt att slippa allt sådant...

Redigerat av Pajosv
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.