Bass Postat 3 december 2012 Postat 3 december 2012 Tjenare Fick på min lott att försöka hitta en trevlig keyboard till en polares dotter som vill lära sig lira. Har urusel koll då jag själv med använder midiklaviatur. Bör vara semivägda 61 tangenter. Inspirerande ljud och runt 2-3 tusen? Tacksam för hjälp 🙂
SadamJR Postat 3 december 2012 Postat 3 december 2012 Vad är det du tänker dig? En synt, ett keyboard med rytmer eller nåt annat?
Bass Postat 3 december 2012 Trådstartare Postat 3 december 2012 Tänker en keyboard med lite skyssta ljud, kanske rytmer att ha som bakgrund osv. Minns att jag själv började med nåt sånt.. va skysst ^^
SadamJR Postat 3 december 2012 Postat 3 december 2012 Funderar på att själv inhandla en sån här att ha som snabblåtskrivarverktyg. Vet inte om klaviaturen duger. http://www.thomann.de/se/casio_ctk7000.htm
Bass Postat 4 december 2012 Trådstartare Postat 4 december 2012 Tja! Tack så mycket. Jo jag vet ju om att CTK verkar vara skyssta. Kan vara värt att kolla närmare på.
SadamJR Postat 4 december 2012 Postat 4 december 2012 Tja! Tack så mycket. Jo jag vet ju om att CTK verkar vara skyssta. Kan vara värt att kolla närmare på. Men den där kanske är lite overkill, med programerbara rytmer mm. Man kanske kan gå på snäppet under. Å andra sidan kan det ju va bra att ha något att växa i och med.
axeman Postat 4 december 2012 Postat 4 december 2012 Piano är inspirerande ljud! Ett Roland FP-4 går väl att hitta relativt billigt. Eller varför inte ett riktigt piano? De går att få riktigt billigt och slår det mesta i rolighet för nån som är ny. 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.