everlastingrecords Postat 2 februari 2014 Dela Postat 2 februari 2014 Trivdes du men NT4 stereomicken? Nej, jag tycker den är för diskantig och gäll. Nu har killen som äger den flyttat ut lokalen dock. Ska testa de moddade NT5:orna vid nästa truminspelning och även OM1:orna. Ska försöka mig på någon slags Glyn Johnson-mikning tänkte jag. Fick till slut hem OM1 eftar att DHL slarvat bort dem i en månad. Testade dem lite snabbt på mitt piano och det lät väldigt bra! Aningen tunna i basen kan jag tycka men väldigt klara i mid och de högre frekvenserna upplevde jag. Kan dock inte posta ljudklippet här för pianot är så väldigt ostämd att det är som tortyr att lyssna på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Razamanaz Postat 7 februari 2014 Dela Postat 7 februari 2014 Är mkt nyfiken på Om 1, cm3 är ju kanon! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
everlastingrecords Postat 7 februari 2014 Dela Postat 7 februari 2014 Är mkt nyfiken på Om 1, cm3 är ju kanon! Kan kanske skicka klippet via pm om du vill och på eget ansvar. Som sagt låter pianot överjävligt. Testade även att spela in lite plock på en stålsträngad. Hann inte experimentera med placering utan körde framför hålet/handen (men det blev för mycket strängfriktion-ljud för min smak) och sedan vid 12e-bandet riktad mot kroppen. Fick till ett bra ljud och då kan jag tänka mig att det kan bli bättre med lite mer testande. Dock upplever jag dem lite tunna i basen. Tycker inte kroppen i gitarren kom med som den skulle. Som sagt kanske det går att få med om man placerar miken annorlunda. Ska kanske spela in fiol framöver. Tänkte testa både de moddade NT5 och OM1. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Razamanaz Postat 7 februari 2014 Dela Postat 7 februari 2014 jaaaa skicka mej! Hur mkt brusar dom? Både cm3 och Neumann 184 brusar endel! Snudd på för mkt för att spela in enbart nylonacke! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AndreasEastwood Postat 6 mars 2015 Dela Postat 6 mars 2015 Funderade på cm3. Men köpte Oktava mk012 istället. Mycket nöjd så jag köpte fler 🙂 Här är iallafall min samling: 1x Shure Beta 52 2x Shure SM57 4x Shure SM58 4x Sennheiser e904 2x Sennheiser e609 2x Audix i5 2x AKG C535 4x Oktava MK-012 Sen lite annat skräp som ett set med Superlux trummicar som aldrig används och en Behringer Mätmic. Och ja en egengjord Subkick mic! 🙂 Har ett helt gäng med DI-boxar också. Men det kanske inte någon är intresserad av här? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 6 mars 2015 Dela Postat 6 mars 2015 BLUE Babybottle (Made in Latvia) Crowley and Tripp Naked Eye sE Electronics z5600a II Oktava MK012 Shure Beta58A Gammal tråd, så det har blivit ett par förändringar... z5600a II har försvunnit. Pearl Priority och Milab DC-196 har tillkommit. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
crillemannen Postat 6 mars 2015 Dela Postat 6 mars 2015 (redigerat) Jag köpte 3st Neumann km84 förra året. Är såklart toknöjd med dem! Neumann Km84 - 3st Peluso 2247 Le - 1st Peluso cemc6 - 2st Shure sm57 - 4-6st (kommer inte ihåg haha) Shure beta 91 Shure beta52a AT atm 450 - 4st mina favorit pukmickar Oktava mk012 - 2st Se Electr. x1 - 2st Jag är väl rätt nöjd med min samling. Det hade väl varit kul med någon mer sång mick, typ Peluso P12 men känns som det är mest som en pryl-mani grej om jag köper fler mickar 😄 Redigerat 6 mars 2015 av crillemannen 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 6 mars 2015 Dela Postat 6 mars 2015 räknas micken i min logitech kamera 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
XtommyX Postat 7 mars 2015 Dela Postat 7 mars 2015 Neumann U87ai Neumann TLM193 Neumann TLM103 Neumann TLM170 AKG 414 B ULS AKG D12 AKG D19 (2 st) Milab VM44 (2st) Milab VM41 Sennheiser md421N (3st) Sennheiser md431 Pearl PML md88 Apex 205 Ribbon Joly mod lundahl trafo Shure beta 52 Shure sm91 Shure sm57 (5st) Shure Sm58 (2st) Shure Beta58 (1st) Studio projects B1 (2st) AKG c1000s (2st) JJlabs småmembran (2st) Plus ett tiotal blandat skräp som låter kul ibland. Väntar ett par coles 4038 och jagar bra u47 klon. Innan sommarn är här ska de vara mina. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.