Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vad händer?

Jag ligger i XP och tänker uppgradera. men då får jag upp rutan med adm. då brukar man väl bara klicka ok.

men det nöjer sig inte xp med denna gång.

Vad har hänt. Har aldrig behövt göra det innan.

Annons
Postat (redigerat)

Borde gå att finna info om detta på Steinbergs hemsida. Ett annat snabbtest kan vara att högerklicka på installationsfilen och välja att köra denna som admin (men, det är konstigt att det skulle behövas...).

EDIT:

Hittade lösningen här:

HERE IS THE SOLUTION:

Do NOT use the autostart Function of the Installation DVD but click on the "directories" Icon of the Windows Explorer (? in German its called "Ordner") to get the splitted design, where you cann look into the drectory of the DVD. Open the directory "Cubase 6 for Windows" und there click on on setup.exe directly. - And make sure that you habe 8 GB of free diskspace on drive C (which is a challenge :-))) That´s all!

Redigerat av ONSatan
Postat

Jo. men det har jag testat också.

Samma skit där.

men nu säger XP bara att något skit har inträffat och fortsätter inte.

Ja börjar nästa misstänka min drive som öppnar sig lite som den vill då och då.

Alltså DVD läsaren.

Postat

Jo. men det har jag testat också.

Samma skit där.

men nu säger XP bara att något skit har inträffat och fortsätter inte.

Ja börjar nästa misstänka min drive som öppnar sig lite som den vill då och då.

Alltså DVD läsaren.

Testade du även att köra setup.exe från DVD'n?

Postat (redigerat)

Jo nu fick jag det att börja acceptera. men! då gnäller den på Elicenser.

Jag hämtade då den från steinberg men då tyckte den inte att den var gammal.

Va fan??!!

Jag tog ut dongeln från studiodatorn och försökte få kotakt. men då tyckte den att jag inte hade någon giltig licens.

jag fatar inget just nu.

Det verkar på alla äckliga meddelanden att jag måste koppla upp studiodatorn på nätet för att få saker och ting verifierat.

Redigerat av rammega
Postat

Jag uppgraderade från 4an till 6.5an på min XP-maskin. Var inga problem. Hämtade licens till dongel på min laptop med nätuppkoppling och sen tillbaka in i studiodatorn.

Vad har du för dator förresten? jag har samma problem med dvd-läsaren som åker lite in och ut som det vill, kör på en Racktone Grace.

Postat (redigerat)

Jag uppgraderade från 4an till 6.5an på min XP-maskin. Var inga problem. Hämtade licens till dongel på min laptop med nätuppkoppling och sen tillbaka in i studiodatorn.

Vad har du för dator förresten? jag har samma problem med dvd-läsaren som åker lite in och ut som det vill, kör på en Racktone Grace.

Jag har en I7 och et tASUS p6.

Jag ruskade om bland kablarna till drivern för ett tag sen.

Då funkade det ett tag.

Hade du CB på laptopen då?

Redigerat av rammega
Postat

Jag har en I7 och et tASUS p6.

Jag ruskade om bland kablarna till drivern för ett tag sen.

Då funkade det ett tag.

Hade du CB på laptopen då?

Nope, inget cb på laptopen. Kommer inte ihåg exakt hur jag gjorde. Men det var inget som strulade i alla fall. Tror bara jag laddade ner licensen på laptopen med dongeln ikopplad bara.

Postat

Nope, inget cb på laptopen. Kommer inte ihåg exakt hur jag gjorde. Men det var inget som strulade i alla fall. Tror bara jag laddade ner licensen på laptopen med dongeln ikopplad bara.

Från steinberg då eller?

Postat

Nej inget sådant.

Jag får nog krypa till nätet och koppla in min burk som inte sett nätet på många år. med en gammal xp som inte har någon uppdaterad browser.

Fy fan.

Postat

Det kan vara så, att det krävs en nyare Service Pack för XP eller en .net-uppdatering. Det är inte sällan sådant kan ställa till problem.

Har du inte möjlighet att ha uppkoppling i studion? Det blir mycket smidigare med det mesta då...

Postat

Näe. men det blir så när jag uppgraderar hela riggen. Kan inte ha det så här.

I,m to old for this shit!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.