Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Kan man installera cubase 5 på en 64 bits dator och sen uppgradera till 6.5?

Eftersom jag har en uppgrad från 5:an till 6.5 så undrar jag det.

PS. Blir det fetare filer med 64 bit eller är det bara operativet som breder ut sig?

Annons
Postat (redigerat)

Ja, du kan installera både 32 och 64-bitsversionen av Cubase på 64 bit Windows...

Dock, har du en uppgraderad licens (i.e. från 5 --> 6.5) så behöver du inte installera femman om du inte vill. Licensen är redan uppgraderad (eller så gör du det i eLCC).

Jag har tex Cubase SX3, 5.5 och 6.5 installerade på min dator där licensen enligt eLCC gäller för "Cubase 6.5". Misstänker att detta är för att inte hindra folk att uppgradera för att inte riskera loosa gamla projekt.

OM du menar Cubase filer så blir de exakt lika "feta" i 32 bit som i 64 bit (Du kan öppna dina 32-bit projekt i 64 och tvärt om).

Redigerat av ONSatan
Postat

tack för ditt svar.

Jag känner mig redan tryggare.

Du har det som jag "hade" det.

Kan man även få in SX3 igen?

Postat

ha ha ja men jag tror att jag har konverterat dom gamla VST32 till SX3:an

Postat

Ja - din nya licens gäller för de gamla versionerna också.

Frågan är kanske främst om installationsprogrammet för SX3 vill veta av det nya operativet...

SX3 funkar bra på Windows 7 och 8.

Fick köra installationsfilen i XP-kompatibelt läge (kanske även som admin).

Dock, det funkar riktigt bra!

Postat

SX3 funkar bra på Windows 7 och 8.

Fick köra installationsfilen i XP-kompatibelt läge (kanske även som admin).

Dock, det funkar riktigt bra!

Jag hann spara om mina urgamla projekt medan jag fortfarande körde XP och fick ta in dem i VST/24 för att spara om där till samma format (eftersom det inte var alla .ALL-filer från Ataritiden som gick att öppna i SX). Sedan in i SX för att sedan spara i det nuvarande .CPR-formatet, så att det går att öppna i 6:an... Det tog ett tag - för det var många gamla bortglömda idéer som dök upp... 😉

Kan vara bra att veta att SX3 funkar under Win 7/8 också, om frågan dyker upp igen. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.