Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Jag skapar oftast med papper och penna. Paddan är bekväm för mig att använda vid demoinspelningar. Oftast gör jag en bakgrund i någon annan app som Music Studio och kopierar alla spår in i Auria. Audio copy funkar mellan många appar. Garageband har bara "paste" så då blir det istället en sväng via Itunes.

Auria använder jag främst till sång med en Apogee One kopplat till Ipad (via en USB hub då Ipad inte ger så mycket ström som behövs på USB). Micken är en Röde NT2a. (24 bitar, 44.1 har jag valt. Jag tror mig ha läst ngnstans att om man väljer högre upplösning än så i Auria så funkar inte audiocopy då den är 16 bitar, 44.1, men det kanske är fixat numera.)

Auria klarar dock att spela in fler spår samtidigt än Apogee One erbjuder (mono) om man är fler musiker. 24 spår enl deras hemsida. Flera USB-ljudkort funkar. Midi funkar också. Garageband behövs för Apogee One för att byta mellan dess ingångar.

Redigerat av Erik dP

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.