Jump to content
Annons

Ska börja mixa/mastra på allvar: Ljudkorts alternativ jag har är...

Recommended Posts

Heisenburg (oregistrerad)
Postat (redigerat)

What Do Buy? (Blocket/vend eller nytt?)

TC-electronics Konnekt 6 Firewire(700:-) -är den bra?

Roland Edirol FA-66 Firewire(900:-)- hittar knappt nån info om det trots att Roland gör BRA produkter punkt slut

Mbox 2 (blå gamla Digidesignmodellen -USB)- PT 8: 1200:-

MBox Mini + PT 8 Le (1500:-)

Apogee (vilken modell?)

Har ett E-Mu tracker Pre USB men har ägt ett Avid Mbox Mini som var kanon, dock var latencyn problem med när jag körde PT8.... Logic gick väl ok. Men sen hittade jag mitt Emu-kort å strular inte .men USB är det preis som med Mboxen å jag tror de e dax för firewire till min MacBook Pro.

M-Audio och Focusrite lockar men vad tycker ni jag ska satsa på att ha som ska hålla i alla musikstilar jag producerar för de närmasta 5-10 åren?

I studion,där banden lirar in håller jag mer koll på nivåer osv,läckage, ja, ni vet.

Sen e de så skönt att kunna jobba hemma som producent -just nu med Logic 9 Pro som jag varvar med ProTools 10(trialversionen tyvärr,men e helt grym) Ni som testat PT10:an vet ju om pluggen Channel Strip -fan va bra å enkelt. Behövs fan inge mer plugg haha!

Ge mig tips, har dålig budget på just ljudkortet, helst under 1000:- och firewire. Liten (2 kanaler räcker). Kanske ska köpa på avbetalning på ordermusic eller nåt, så man kan införskaffa sig en Focuusrite saffire eller ett rejälare Mbox..?

SÄLJER MITT E-MU TRACKER LJUDKORT FÖR 300:- -Jävla underpris egentligen.

MacBook Pro 13"

Intel Core i5

2,3 GHz

Minne: 8 GB

320 Gb HD 5400rpm

Redigerat av Heisenburg
Annons
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Av alla de är TC konnekt kortet det bästa och har bäst preamp också. Det är samma preamp som i deras dyrare kort.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.