Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Godkväll!

Jag är på jakt efter ett nytt ljudkort!

Är det någon som har erfarenhet av Motu-kort och hur det lirar med windows? Hur är drivrutinerna?

Jag tänker på motu track 16, är det någon som har testat det på windows 7? (Har läst lite blandade foruminlägg om hur motu-drivisar kan krångla)

MVH PÄNK!!

Annons
Postat

Har inte någon erfarenhet av track 16, men jag har ett motu 828mkII och windows 7. Funkar klockrent. Har aldrig krånglat någon gång.

Så kör du så det ryker, bör inte va några problem.

Postat

okej, tack för svar! Är motu snabba på att släppa nya drivrutiner när det behövs? Det står mellan motu track 16 och rme babyface just nu! Jag ska forska runt lite mer! Byter upp mig från line6 ux2 som inte har fungerat speciellt stabilt..

Postat

RME är snabbast med att släppa nya drivrutiner när det behövs, men MOTU har blivit allt mer PC-vänliga med åren, så de är nog också helt ok. 🙂

Okej! Det låter bra! babyfacen har ju fått väldigt bra recensioner och är likvärdig motun i latency!

Vet du hur RME's grejjer fungerar med windows 8?

Postat

Okej! Det låter bra! babyfacen har ju fått väldigt bra recensioner och är likvärdig motun i latency!

Vet du hur RME's grejjer fungerar med windows 8?

Win 8 har jag inte testat i studiodatorn ännu, men deras prylar fungerar ypperligt bra i Win 7 - och det ska vara samma driver som används i både 7 och 8.

Det brukar vara lite äldre drivrutiner som följer med på skivan i paketet, så de senaste drivrutinerna hämtar du här: http://www.rme-audio.de/en_downloads.php?page=content/downloads/en_downloads_driver&subpage=content/downloads/en_downloads_driver_uc . 🙂

Postat

För att skina in ang RMEs drivrutiner. Jag har ett Multiface II med PCIe HDPSe kortet och jag har ALDRIG varit med om stabilare drivrutiner. Jag kan ha lägsta latencyn (32 samples) utan några som helst problem. Aldrig har jag fått knaster eller att datorn låst sig och hackat sig framåt. Ska jag köpa annat ljudkort i framtiden så kommer jag göra noga efterforskningar ang drivrutinerna och jag kommer ha svårt att köpa annat än RME.

Postat

För att skina in ang RMEs drivrutiner. Jag har ett Multiface II med PCIe HDPSe kortet och jag har ALDRIG varit med om stabilare drivrutiner. Jag kan ha lägsta latencyn (32 samples) utan några som helst problem. Aldrig har jag fått knaster eller att datorn låst sig och hackat sig framåt. Ska jag köpa annat ljudkort i framtiden så kommer jag göra noga efterforskningar ang drivrutinerna och jag kommer ha svårt att köpa annat än RME.

Intressant intressant! tack för din delning! Jag har bara läst bara läst bra grejjer om rme och om man ska lägga ett par tusen på ett ljudkort är det lika viktigt att företaget har seriösa drivrutiner! Men jag är fortfarande lite osäker på motu då blir nog babyfacen kanske!

Postat

Win 8 har jag inte testat i studiodatorn ännu, men deras prylar fungerar ypperligt bra i Win 7 - och det ska vara samma driver som används i både 7 och 8.

Det brukar vara lite äldre drivrutiner som följer med på skivan i paketet, så de senaste drivrutinerna hämtar du här: http://www.rme-audio...loads_driver_uc . 🙂

Okej okej, Win 8 är inte så viktigt, om win 7 funkar stabilt så är det lika bra att köra på det!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.