Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

har en son på 8 år som börjat trumma. Han har fastnat för det totalt och just nu bankar han på det mesta där hemma. Soffan brukar få tjänstgöra som trumset och så kan vi ju inte ha det. Så, vad ska jag köpa? Det är inte aktuellt med ett akustiskt set och därför sonderar jag nu terrängen bland alla digitala set, nya och begagnade. Jag vill inte lägga pengar på nått skit men samtidigt kan det vara dumt att köpa något proffset om han, mot förmodan, tröttnar om två månader. Risken finns också att jag själv börjar lira igen... Vad är vettigt att starta med? Något han kan lira på i ett par år?

Tacksam för tips.

Annons
Postat

5-6000 kr klassen kanske räcker. Finns väl helt ok el drums i den prisklassen tex nåt yamaha eller nåt roland kanske går att hitta. Har själv haft ett trumset i billigt 3500 kr klassen som jag blev galen av att spela på då bastrumman knappt hördes. Hur mycket man än ställde nivåer och höll på att böka så blev det inte riktigt bra. Läste sedan att det va ett vanligt "fel på dessa billiga trummor". Så köp nåt som allafall fungerar att lira på.

Postat

Leta upp ett begagnat Roland TD-3, gärna med nätvirvel. Borde gå att hitta för kanske 3-5000 kr. Det tror jag är det mest prisvärda du kan hitta. Vi använde ett sånt i replokalen ett tag, funkar helt ok.

Egentligen är det säkert överdrivet bra för att testa om din 8-åring gillar att spela. Då funkar säkert det absolut billigaste du kan hitta (typ detta: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=378288) lika bra. Men om han vill fortsätta behöver du inte byta trumset på ett tag, plus att du får ett som du kan använda själv till lite allt möjligt. Spela in, mindre gigs o s v.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.