Jump to content
Annons

Spectrasonics Omnisphere!


Cypher

Recommended Posts

Tja!

Funderar på att köpa hem denna synth, sitter redan på syntharna som följer med NI´s Komplete, någon som vet

hur mycket denna skiljer sig från exempelvis Reaktor, Massive, FM8 mm?

Är det värt pengarna?

synthen jag pratar om är alltså Omnisphere

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skulle nästan inte kalla det för en synt utan mer som en ljudcentral....men den har en hel del grejer att bjuda på i syntväg med om man vill greja lite.

Om det är värt pengarna kan ju bara du säga. Sylenth1 tex kostar väl runt 1400 och du kan ju skruva fram alla möjliga olika ljud medans denna har iallafall runt 8000 presets och är väl ganska potent tycker jag...

Jag skulle ha slagit till om jag ansåg mig ha råd...= )

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Den kommer ju ur atmosphere och den är helt överlägsen på den typen av ljud. Men är inte mycket att hänga i granen om man vill ha något som beter sig som en analog synth map resonas och skruvbarhet. Det är mest feta ljud som tar plats och på så sätt har en tendens att tränga undan annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den kommer ju ur atmosphere och den är helt överlägsen på den typen av ljud. Men är inte mycket att hänga i granen om man vill ha något som beter sig som en analog synth map resonas och skruvbarhet. Det är mest feta ljud som tar plats och på så sätt har en tendens att tränga undan annat.

Kan hålla med...

Link to comment
Dela på andra sajter

Fantastiska ljud, men som sagt- de tar stor plats ljudmässigt och är knepiga att placera i mixen. På sätt och vis ångrar jag att jag köpte den, den platsar inte riktigt i min miljö som mestadels ska låta analogt. Å andra sidan har jag sett videos av folk som skruvat till egna jättesnygga ljud i den, så som vanligt handlar det om att öva och öva tills det blir som man vill ha det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...