Jump to content
Annons

Hur funkar voxengo span


rockstone

Recommended Posts

har ju läst en del om frekvensanalysatorer och tänkte att detta får ja ju testa, så jag laddade hem voxengo span, ja trodde att det funkade så här,

man kollar på kurvan i voxengo och där ser man på tex elbasen om man väljer det spåret, i vilka frekvenser den ligger och pumpar och sedan kan man justera detta med cubase eq och lägga elbasen precis där man vill ha den, man ser ju detta då i voxengo.. MEN när jag ändrar eq i cubase så händer det ingenting med kurvan i voxengo.............Har jag fattat helt fel vad det gäller frekvensanalysator? hur är det tänkt att det ska funka?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det ska funka ungefär som du beskriver ovan.

Testa att dra till med en sjuhelsikes extrem EQ-inställning. Förändras inget synbart i Span då, så kan det vara så att Span ligger före EQn i signalkedjan. Cubase kanal-EQ ligger ju nästan sist i signalkedjan (för varje kanal).

Testa t.ex. att lägga span på master-utgången i Cubase, istället för på baskanalen. Muta alla kanaler utom basen, och dra till med extrem EQ på bas-kanalen och se om Span reagerar.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...