Jump to content
Annons

Beis AD24QS DIY Analog to Digital Converter

Recommended Posts

Crunk (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hittade denna som jag funderar på att köpa hem. Är det någon som kan kolla in den och säga vad ni tycker? Undrar också vad det är för in- & utgångar på den? Min engelska är lite undermåttlig. 🙂

Uwe Beis’ AD24 converters are a high-quality analog-to-digital option for DIYers. The AD24QS does not compromise where many manufacturers cut corners, with a regulated power supply, three digital outputs, and fully adjustable sample rates.

Notable Features:

•Choose from 10 sample rates between 16-192kHz

•Option for RCA or XLR balanced inputs

•Digital output options ◦Toslink optical

◦RCA coaxial

◦AES-3 XLR

•LED clipping indicator

•Built around a Cirrus Logic CS5361 ADC chip

Price: 96€ for kit

Jag kan inte mkt om AD/DA-konverterare, men hur många XLR-jack(s) har denna?

Output Levels and Other Technical Data

The DA24QS provides unbalanced Cinch audio outputs with 2 VRMS at 100% FS, a usual level e.g. for CD or DVD players. Also prepared are balanced outputs for XLR-jacks carrying output levels of 5 VRMS at 100% FS, which corresponds to +20 dBu or 12 dB above the standard studio level of +4 dBu (i.e, the headroom is 12 dB). On the photo you see the amplifiers and the Micro-MaTch connector for the balanced outputs populated, but the XLR-jacks are not connected.

Redigerat av Crunk
Annons
Postat

Detta är ju en byggsats så hur många XLR kan man ju bestämma själv.

Men så som jag uppfattade av info jag hittade så är det inge XLR i grundutförandet.

Analog Inputs :

On-board Stereo (RCA), 10 kΩ ,

Option : External XLR balanced, 20 kΩ

Digital Audio Outputs :

1 x on-board optical (Toslink, up to 96 kHz only)

1 x on-board coaxial (RCA), 75 Ω

Option: External AES-3 XLR balanced, 110 Ω

Crunk (oregistrerad)
Postat

Finns det något sätt att få reda på om det är bra kvalité på komponenterna genom texten?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.