Farmer Boy Postat 25 november 2012 Postat 25 november 2012 Jag behöver bra brass för demoproduktioner och undrar om någon skaffat sig nya SessionHorns. Såvitt jag kan se kan man inte köra en demo på denna och deras egna ljudexempel är ju inget vidare, men jag tror ändå att det kanske kan funka om man jobbar lite med ljuden. Någon som har testat? Priset känns ju helt rätt iaf:-) /Farmer Boy
JohnRick Postat 25 november 2012 Postat 25 november 2012 Jag tror iofs att Chris Hein lilla kompakta hade suttit bättre. Kostar några kronor mer dock: http://www.bestservice.de/detail1.asp/best_service/chris_hein_horns_compact/en
Farmer Boy Postat 25 november 2012 Trådstartare Postat 25 november 2012 jag lyssnade på den också och är tveksam till om jag tycker det lät bättre. har du den JohnRick?
JohnRick Postat 25 november 2012 Postat 25 november 2012 Jag har Chris Heins compact ja, och tycker den låter förvånansvärt bra. Session Horns har jag inte, men utifrån det jag lyssnat till röstar jag fortfarande till Chris Heins favör.
Farmer Boy Postat 25 november 2012 Trådstartare Postat 25 november 2012 (redigerat) i sista ljudexemplet på Session Horns (what we had in mind) tycker jag det låter acceptabelt, men vissa andra exempel låter ju ruskigt syntiga. Chris Heins saxar i första exemplet (bedroom fight) låter dåliga tycker jag, men klangen i soulblåset i "Funk a la compact" känns kanske aningens mer levande än SH's. svårt...Är Chris Heins lättjobbat? Redigerat 25 november 2012 av Farmer Boy
Mats Stålbröst Postat 25 november 2012 Postat 25 november 2012 (redigerat) Jag har beställt testversion av Session Horns, kan snart återkomma med ett första intryck. TILLÄGG: jag spelar både trombon och trumpet, så jag kan enkelt jämföra med äkta vara. 🙂 /Mats Redigerat 25 november 2012 av Mats_S
Farmer Boy Postat 25 november 2012 Trådstartare Postat 25 november 2012 (redigerat) spännande! ser fram emot att höra vad du tycker! antar attdet är en exklusiv demoversion för recension? jag har iaf inte hittat nån demo hos N.I, men kanske är jag blind?! Redigerat 25 november 2012 av Farmer Boy
Mats Stålbröst Postat 25 november 2012 Postat 25 november 2012 Du har nog rätt, verkar inte finnas demoversion. /M
Claes Holmerup Postat 25 november 2012 Postat 25 november 2012 Jag har Vir2 Mojo, som jag är mycket nöjd med och gärna kan rekommendera. 🙂 http://vir2.com/instruments/mojo-horn-section Jag har också AMG Kick Ass Brass, som är lite enklare och funkar bra som komplement lite i bakgrunden, men inte har kontrollmöjligheterna som finns hos Mojo. http://www.amg-software.com/amgkickassbrass/kabresources/kab.html
JohnRick Postat 25 november 2012 Postat 25 november 2012 Vir2 Mojo Horns som Claes tipsar om ovan är också svinbra. För att återknyta till huruvida Chris Hein's Horns är lättjobbat är det väl mest hur van man är vid Kontakts gränssnitt. Både Hein och Mojo ligger i Kontakt. Och Session Horns också då'rå. Kanske lite svårare att få kläm på alla artikulationer i Mojo dock och kunna spela dem i realtid.
Farmer Boy Postat 25 november 2012 Trådstartare Postat 25 november 2012 tack för svar! jag fick inte igång Kick ass brass ljuddemos, men ljudexemplen i Quickstart video-guiden lät förvånansvärt bra, tycker jag. jag kommer mest använda blåset till markeringar och snabba soulfigurer i Motowns och Earth Wind and Fires anda
Pickadoll Postat 8 december 2012 Postat 8 december 2012 Har just skaffat Cinesamples Cinebrass och det låter riktigt grymt! Går göra riktigt bra proddar på det, mycket variationer på varje enskilda instrument. Men den är väll lite dyr i priset men det är värt det jag lovar!
Farmer Boy Postat 15 februari 2013 Trådstartare Postat 15 februari 2013 Såhär några månader senare kanske det finns fler som testat och har åsikter om detta? jag är fortfarande nyfiken :-)
basshole Postat 15 februari 2013 Postat 15 februari 2013 Jag har session horns men har inte använt den "rättvist" än.. Jag använder i huvudsak Brass och Winds ifrån VSL och har hittills bara kopierat midit ifrån vsl-instrumenten och klistrat in det på en instans av session horns. Och det är ju givetvis inte rätt sätt att bedöma kvaliteten på biblioteket. Jag ska såklart testa att programmera session horns ifrån scratch i något projekt och kan återkomma då om du inte redan köpt det, men som komplement till VSL låter det väldigt bra. Jag köpte faktiskt SH i huvudsak för crescendot, vilket jag tycker den gör lysande.
hellfog Postat 15 februari 2013 Postat 15 februari 2013 Vilka skulle ni rekommendera för mariachimusik?
Farmer Boy Postat 15 februari 2013 Trådstartare Postat 15 februari 2013 Basshole, vilken typ av musik/arr gör du med VSL?
Farmer Boy Postat 16 februari 2013 Trådstartare Postat 16 februari 2013 Bumpar denna tråden en gång...Ngn annan som använder Session Horns? man tyvärr inte tanka ner en demo för att testa, och de ljudexempel jag hört gör mig inte direkt klokare.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.