Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Är en total gröning pĂ„ Pro tools.

Hur fÄr man till sÄ att playback börjar dÀr man vÀljer att klicka med musen, oavsett spÄr, istÀllet för att gÄ upp och klicka pÄ headern (med den stora blÄ pilen)?

Jag fÄr inte till det. Och jag hÄller pÄ att bli galen.

SnÀlla nÄn?

Annons
Postat

Du mÄste linka ihop Edit med Timeline. (eller vad de nu heter)

Ser ut sÄhÀr:

doug_1.jpg

TÀnk dock pÄ att stÄ i Selector- mode (F7- grejen). StÄr du i Grabber (F8) sÄ kommer det börja spela frÄn början av regionen du klickar pÄ.

Postat

Tack! vilket snabbt svar!

Det verkar dock som att det bara fungerar att hoppa med muspekaren om man redan spelar spÄret... SÄ det fungerar ÀndÄ inte. Àven fast den knappen Àr intryck och jag stÄr i selectormode

Jag vill kunna hoppa nĂ€r jag inte har pĂ„ nĂ„got ljud.... förstĂ„r du? eller förstĂ„r jag... ?! 🙂

Postat

Hmm. Onekligen mystiskt. Hos mig (Pro Tools 9) Funkar det pĂ„ andra hĂ„llet 😆 (börja spela frĂ„n dĂ€r jag har markerat nĂ€r jag klickar play)

Nu blev jag osÀker pÄ det hÀr. Har jag missförstÄtt dig? Du vill kunna markera i edit fönstret och sen nÀr du trycker space vill du att det ska spela dÀrifrÄn, korrekt?

Postat

Verkligen mystik. 🙂

Du har uppfattat helt korrekt. Jag vill med enkelt klick börja dÀr jag vill. IstÀllet för att klicka högst upp.

S)

Postat

Avid Ă€r experter pĂ„ att introducera idiotiska och underliga buggar 🙂

SĂ„ du vill ha play med en musklick?

Det gÄr inte. Du för först klicka vart du vill börja och sen play! (space)

Postat

haha!

okej!

Men jo det Àr jag helt med pÄ! Jag trycker pÄ space. Helt i sin ordning. Men cursorn vill hoppa tillbaka. till andra stÀllen trots "rÀtt" knappar intryckta.

Postat

Börjar den frÄn början? Eller nÄgra enstaka takter innan din markering?

Om det Ă€r nĂ„gra takter kan du trycka upp transporten (CTRL 1 (numpad)) och klicka ur pre-roll. Syns inte den knappen fĂ„r du upp den via att vĂ€lja expanded transport i drop down menyn i transporten! 🙂

Postat

Hej igen!

Begav mig till min ljudtekniklÀrare idag och han löste problemet.

SÄ hÀr gick det till:

Han slÀngde preferences i DAE och Digi-setup i min hemma-map.

AlltsĂ„ buggproblem.. 🙂

Tack för all hjÀlp!

Postat

Hej igen!

Begav mig till min ljudtekniklÀrare idag och han löste problemet.

SÄ hÀr gick det till:

Han slÀngde preferences i DAE och Digi-setup i min hemma-map.

AlltsĂ„ buggproblem.. 🙂

Tack för all hjÀlp!

Jaha, som sagt. AVID har riktigt underliga buggar 😛

Glad att det löste sig!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.