Jump to content
Annons

KerstinJ

Recommended Posts

Hej!

Är en total gröning på Pro tools.

Hur får man till så att playback börjar där man väljer att klicka med musen, oavsett spår, istället för att gå upp och klicka på headern (med den stora blå pilen)?

Jag får inte till det. Och jag håller på att bli galen.

Snälla nån?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack! vilket snabbt svar!

Det verkar dock som att det bara fungerar att hoppa med muspekaren om man redan spelar spåret... Så det fungerar ändå inte. även fast den knappen är intryck och jag står i selectormode

Jag vill kunna hoppa när jag inte har på något ljud.... förstår du? eller förstår jag... ?! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm. Onekligen mystiskt. Hos mig (Pro Tools 9) Funkar det på andra hållet 😆 (börja spela från där jag har markerat när jag klickar play)

Nu blev jag osäker på det här. Har jag missförstått dig? Du vill kunna markera i edit fönstret och sen när du trycker space vill du att det ska spela därifrån, korrekt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Börjar den från början? Eller några enstaka takter innan din markering?

Om det är några takter kan du trycka upp transporten (CTRL 1 (numpad)) och klicka ur pre-roll. Syns inte den knappen får du upp den via att välja expanded transport i drop down menyn i transporten! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen!

Begav mig till min ljudtekniklärare idag och han löste problemet.

Så här gick det till:

Han slängde preferences i DAE och Digi-setup i min hemma-map.

Alltså buggproblem.. 🙂

Tack för all hjälp!

Jaha, som sagt. AVID har riktigt underliga buggar 😛

Glad att det löste sig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...