tordA Postat 6 mars 2004 Postat 6 mars 2004 a powerful multi-track recorder ( đź ) kreatives "kristal" Ă€r det nĂ„t att ha ???
Zando Postat 6 mars 2004 Postat 6 mars 2004 Den Ă€r ganska lik Cubase, ska prova och ladda ner den och installera den pĂ„ min kompisens dator . Gratis Ă€r Gott. đź
Plus o Minus Postat 7 mars 2004 Postat 7 mars 2004 Ă€nvĂ€nder kristal mest för att tessta mina pluggar som jag av och till skapar, i övrigt sĂ„ ligger den bara och tar platts pĂ„ min maskin đź men överlag sĂ„ verkar kristal vara mycket bra för loophantering i största allmĂ€nhet, iaf om man nu ska se till att progget Ă€r gratis đ
tordA Postat 7 mars 2004 TrĂ„dstartare Postat 7 mars 2004 Tack för respons, verkar vara nĂ„t att testa. đź
insolitus Postat 7 mars 2004 Postat 7 mars 2004 Jag kollade lite info om det, men det verkade vara ett rent audioprogram. Kan man anvĂ€nda midi alls? đ
Pluffo Postat 7 mars 2004 Postat 7 mars 2004 Jag kollade lite info om det, men det verkade vara ett rent audioprogram. Kan man anvĂ€nda midi alls? đ Nej, men tydligen sĂ„ "ska" det lĂ€ggas till i senare versioner tillsammans med VSTi-stöd.
Pluffo Postat 7 mars 2004 Postat 7 mars 2004 FREQUENTLY ASKED QUESTIONS What about MIDI/VSTi support? Yes, will be done at a later stage. Please note that KRISTAL is currently version 1.0, there are a lot of things which can be improved or implemented. What about DX(i)? Definitely no! No, no, no... from a developer's perspective. What about ReWire? Legal problem đł Propellerhead Sofware licenses their technology for commercial applications only! Maybe we should organize a petition... What about more tracks/inserts/...? Do you really need more? đ Of course, next version. What about a MAC/Linux version? Yes, would be nice... depends on development resources
Pluffo Postat 7 mars 2004 Postat 7 mars 2004 Jag har provat den lite nu ikvĂ€ll och jag mĂ„ste sĂ€ga att om tillverkarna petar in lite fler effektslots per kanaler och midi & vsti stöd sĂ„ kommer denna seqenser att bli vĂ€ldigt intresant. Jag tycker att den Ă€r lĂ€tt och okomplicerad att arbeta med. Att den dessutom Ă€r gratis Ă€r ju bara mumma! đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.